Mijn laptop valt de hele tijd uit, hoe komt dit?

Enkel als ik de Sims 3 speel. Momenteel heb ik Levensweg en het basisspel geïnstalleerd. Soms laad hij nog op totdat ik een familie moet kiezen. Waarom gebeurt dit en wat kan ik eraan doen?

Toegevoegd na 7 minuten:
ik heb er het grootste deel van de tijd een koeler onderstaan en anders ligt er een dik boek onder zodat er ruimte is voor hete lucht weg te laten gaan

Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb zojuist met een compressor mijn computer uitgeblazen. Maar nu vindt hij geen enkele disk meer. Iemand hier ook raad bij?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
capthavoc
11 jaar geleden
voldoet je laptop aan de systeem eisen ???
valt hij helemaal uit ?
of valt hij terug naar de desktop ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hij voldoet aan alles, genoeg geheugen, sterk genoeg... Hij valt helemaal uit.
capthavoc
11 jaar geleden
Dan is de eerste mogelijke oorzaak toch je videokaart
driver update ?
Merk je ook of ie te heet wordt o.i.d ?
in sommige bios settings is er een temp control appje deze staan soms nogal strak
dan valt de laptop ook meteen uit door "te heet worden"
dan kan een oorzaak zijn
je kan gerust de temperatuur beveliging iets hoger qua temp instellen maar kijk wel even wat normaal is voor je cpu ? test desnoods even een tijd onder normaal gebruik ?
met een temperatuur appje dat de temperatuur in de gaten kan houden. http://www.techpowerup.com/realtemp/

Het beste antwoord

het kan zijn dat ie oververhit raakt en je ventilator de hitte niet kan reguleren.

in dat geval zijn 2 dingen handig

de ventilator "uitspuiten" met perslucht

http://www.mycom.nl/Product/Schoonmaak-Perslucht/ICIDU-Air-Duster-200-ml-Invertible/1178898

ervoor zorgen dat de laptop op een vlakke ondergrond staat zodat de ventilator uitgang geen hinder ondervind
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat voor laptop heb je?

Kan het soms zijn dat de CPU te heet wordt tijdens Sims 3 ???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb een dell
Ik Weet niet of dit het is maar ik had dat probleem ook. Toen heb ik mijn videokaart geüpdatet en de laatste patches voor de sims gedownload. Bij mij loopt het nu prima!