wanneer komt de ps4 uit en kun je dat ook met zekerheid zeggen?

ik denk erover na om een ps3 te kopen maar als dan in de loop van dit jaar of volgend jaar een ps4 uitkomt is dat geldverspilling kun je mijn vraag beantwoorden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (9)

Toevallig heb ik op een site gelezen dat de ps4 ergens begin 2014 zou uitkomen. En de nieuwe xbox 360 ook (eind 2013 om precies te zijn).dus dat is anderhalf jaar wachten. Ik kan de site nu niet vinden , sorry daarvoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn alleen maar geruchten die zeggen rond 2013/2014. Maar dit is nooit bevestigd door Sony.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden geven al goed antwoord want toen ze vroeger al ver van tevoren iets nieuws aankondigde blijkt dat mensen hun aankoop, zo ook jij, gaan uitstellen als ze weten wanneer hij uitkomt. De verwachting is eerder 2014 want de hedendaagse consoles werken nog prima.
En daarbij komt dat Sony niet voor niets een plattere versie van de PS3 de 'super slim' gaat uitbrengen, belangrijk teken dat het nog wel een tijdje kan duren.
Wat wel bekend is zijn bijv. de grafische kaarten, processors, gpu etc. Althans volgens de bronnen en zou hij de codenaam 'Orbis' meekrijgen.

"De Sony PlayStation 4, die de codenaam Orbis zou dragen, gaat naar verluidt aangepaste versies van de A8-3850-apu en de Radeon HD 7670 van AMD bevatten. De nieuwe Xbox van Microsoft zou nagenoeg dezelfde grafische kaart krijgen.

Vorige week verschenen de eerste geruchten van Kotaku over de nieuwe PlayStation en toen al werd er over gesproken dat deze AMD-hardware zou gaan bevatten. De samen met IBM en Toshiba ontwikkelde Cell-processor zou daarmee losgelaten worden. Gamesite IGN claimt nu informatie te hebben ontvangen dat de betreffende processor de A8-3850-apu zou zijn."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De preciese datum is onbekend, dus alles is puur speculatie, maar ga maar uit op zijn vroegst 2014
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn op dit moment alleen nog geruchten, maar je kunt er van uit gaan dat het begin of voor 2015 uit zal komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgens mij is sony er niet eens mee bezig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou sommige zeggen dat het jaren duurt maar da's niet waar ongeveer een paar maanden later na 2013 . hier heb je een leuke foto van ps3 en ps4 en ik vind de ps4 al nu mooi .
en trouwens de ps4 wordt best duur verspeld . ongeveer het dubbelen van de ps3 dus de ps4 zou rond de 600,- kostte
maar precies is het 599,- flink sparen man !

Toegevoegd na 5 minuten:
en de ps3 kost de helft . zo'n 290,- euro
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb gehoord dat ze bezig zijn met een nieuwere versie van ps3. Ik denk dat ze niet eens begonnen zijn aan de 4.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat de playstation4 in september 2012 nog uitkomt want nintendo komt met de wii u dan ook dus ze moeten wel anders verkopen ze minder