Is mijn PlayStation 3 nog te repareren?

Ik heb sinds een jaar een PlayStation 3. Probeerde hem laatst op te starten. Dat ging even goed maar na 10 seconden sloot ie af. Het rode lampje van de PlayStation was aan het knipperen. Als ik dan op de aan-knop druk dan stopt het knipperen. Als ik nog een keer druk dan start de PlayStation maar sluit dan vanzelf weer af na een paar seconden. Het klinkt alsof de PlayStation niet doorstart. Je hoort de ventilator aangaan maar niet echt doorzetten. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Alvast bedankt.

Weet iemand overigens ook waar je een playstation kan laten repareren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Zou je hier misschien een video van kunnen maken zodat ik daaruit een conclusie kan trekken. Voor nu heb je hier misschien wat aan:
When the console switches itself off do you get a red blinking light?

If you don't try rebuilding the os:

How to Access Playstation Recovery Menu

1. Turn off Playstation®3.
2. Hold The power button down; The system will turn on and turn off once again.
3. Once the System has been shutdown, re-press you finger until you hear 2 consecutive beeps
4. When you hear the 2 beeps take finger off power button.
5. You will be promted to plug in your controller via usb and then hit the PS button
6. The Recovery menu will pop up.

Pick 'Rebuild database' It will restore the OS. You may lose playlists/messages with this option.

If that fails try 'Restore file system' It will try to recover bad sections of your HDD.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als bovenstaande niet werkt, probeer dan even Sony te bereiken. Tevens heb je als het goed is nog garantie, dus zoek de bon en ga als alles tegenzit terug naar de winkel. Als zelfs dat niet werkt, probeer dan het filmpje eens.

LET OP: DOE DIT ALLEEN ALS ECHT NIETS MEEZIT, WANT DIT IS DE GEVAARLIJKSTE MANIER. ALS JE HIER IETS FOUT DOET KAN JE JE PS3 WEGGOOIEN.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet nog wel een zaakje in den haag en zoetermeer die consoles kan repareren, bekijk de link bij m'n bronnen maar.