de wii controllers werken nog maar half, wat is het probleem?

ik heb 2 wii controllers en beiden werken wel gewoon met de home knop en de plus en min.

maar het handje knippert verschikkelijk en gaat alle kanten op waardoor ik eigenlijk niet iets kan selecteren om op te klikken en de wii dus gewoon onbruikbaar is.

na een beetje zoeken kwam ik erachter dat de wii bij de instellingen een optie had voor de sensorbalk. je zou dan 2 stipjes moeten zien, ik zie er een stuk of 10-15 die de hele tijd draaien en knipperen.

na 5 minuten verdwijnt de cursor trouwens geheel en doen de knopjes het nog wel gewoon.

met mijn camera heb ik al gekeken of ik 10 lampjes kon zien bij de sensorbalk, en dit klopt.
de kaarsentest geeft ook hetzelfde resultaat, een knipperende cursor.

heeft iemand de oplossing voor mij?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Waarschijnlijk de sensorbalk, of je accu doet het niet goed.

Misschien ligt dit aan de sensorbalk!? Deze kost geloof ik zo'n € 10,00 Probeer deze eens te vervangen, succes

Bij de instelling van de sensorbalk waar je al die stipjes ziet, kun je met de + en - de gevoeligheid aanpassen totdat er twee stipjes overblijven. Wanneer er meer dan 2 stipjes blijven, dan zijn er blijkbaar meerdere lichtbronnen die het beeld verstoren. Wat nog zou kunnen is dat het InfraRood-filter op je Wii-mote eraf is of kapot. Wanneer dat het geval is, reageert de Wii-mote op alle verllichting en niet alleen op IR.

heb je hem al goed laten kalibreren

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100