Hoe krijg je internet op een PS3 en wat zijn de voordelen ervan?

Mijn zoon heeft een ps3 gekocht. Nu staat er dat je met een kabel internet kan krijgen. Maar van mij hoeft dat niet, zo'n kabel van dat apparaat helemaal door mijn huis naar de meterkast.

Er staat dat het ook via een router en nog wat kan. Maar, ik heb voor mijn laptop al een draadloze router. Mijn oude pc boven heeft een usb stick voor de verbinding met die router omdat het signaal daar zwakker is. Kan ik nu die usb stick van die pc gewoon in de PS3 stoppen zodat hij internet heeft?

En waarvoor is dat internet eigenlijk? Op de pc kan hij alles doen met internet, is er nog iets anders dan op die ps3 waarvoor hij dat internet nodig heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (4)

De PS3 heeft een ingebouwde Wi-Fi adapter, de USB-stick kan dus gewoon blijven zitten waar hij zit. Even de juiste instellingen overnemen en u heeft draadloos internet op de PS3.

Internet is nodig als je online wil gamen, games en demo's wil downloaden.

Toegevoegd na 17 uur:
Leg de min even uit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af waarom ik een minduim heb.
Ps3 heeft al een ingebouwde WI-FI. Dit betekent dat je geen USB stick hoeft aan te schaffen. Via netwerkinstellingen kan je verbinding maken met de draadloos internet.
Daarna kan je bijv online games spelen met andere mensen op de wereld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals hierboven al gezegd werd, het heeft een WiFi, dus je hebt geen kabel nodig. Voordelen heeft het niet echt, behalve dat je op bijna alle internet pagina's kunt komen (of je ps3 moet het script niet kunnen lezen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel, net als een PC heeft een PS3 internet e.d. nodig om met mensen online te kunnen spelen. Veel spelletjes hebben een Multiplayer mode. In je XMB menu die je gelijk krijgt bij opstarten zie je 'browser' staan en laatst heeft de PS3 een fikse update betreft de browser gehad waardor bijv. Facebook en Google beter toegangbaar zijn. Lekker handig als de pc bezet is bijv. Je kunt ook nog een toetsenboord aansluiten middels USB voor. Maar met de draadloze verbinding PS3>Router, modem whatever moet je niet te veel verwachten, de verbinding wordt al snel verslechterd door muren enz.