Hoeveel MB aan data past er maximaal op de NES-cartridges?

Dus echt die grote vierkante grijze bak van Nintendo waar spelletjes als Duck Hunt op gespeeld werden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat is met de loop van de tijd en per spel verschillend. De grootste waarvan ik het bestaan weet, is 8mb. De meeste spellen zijn echter minder dan 1mb en staan op kleinere cartridges.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ let wel 8Mb=1MB. Van die kleinere cartridges heb ik nog nooit gehoord overigens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien bedoelt Mangowolk die cartridges uit Amerika, waar je, als je ze op je eigen 8-bit wou spelen een speciale adapter nodig had?