Wie kan mijn resultaten van de Wii via een component-kabel op een HD-ready TV verklaren?

Ik heb een Konig Component kabel gekocht voor de Wii en aangesloten. De Wii krijgt dan de volgende 3 beeldinstellingen: 50Hz 576i, 60Hz 480i en 480p. Op 50Hz 576i vertoont het beeld een lichte ruis (goed te zien in zwart beeld). Op 60Hz 480i, schokt het beeld om de paar seconden alsof het moeten laden, maar is geheel storingvrij. En op 480p is het schokken weer weg, maar de ruis weer terug en zeer sterk aanwezig. Geen enkele stand is dus foutloos. Mijn vraag is nu waaraan dit zal liggen. Dit probeer ik te analyseren. 480p op een HD-ready tv kan misschien zorgen voor de storing? Het schokken op 480i komt misschien door de 60Hz terwijl de tv maar 50Hz aankan? Maar waarom heb ik ruis op 576i via de component terwijl dit met de standaardkabel niet eens aanwezig was? En waarom is die ruis via de component weer weg op 480i ? Kan iemand een en ander verklaren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nintendo ondersteund dit niet zie handleiding: Nintendo's spelsystemen zijn ontwikkeld voor gebruik op tv's en VCR's, door gebruik te maken van standaard AV-, S-Video- of RF-snoeren. Computermonitors beschikken doorgaans niet over deze aansluitingen. Er zijn echter twee manieren om je spelsysteem toch op een computermonitor aan te sluiten:

Door middel van een tv-kaart in de pc:
Een tv-kaart in je pc stelt je in staat om je spelsysteem erop aan te sluiten, mits de kaart over de juiste aansluitingen beschikt (zoals RF, AV, S-Video of coaxiaal). Onze ervaring is echter dat dit in de meeste gevallen een minder heldere beeldkwaliteit oplevert dan op een tv.

Door middel van een directe verbinding (RGB- of DVI-snoeren):
Nintendo produceert geen snoeren voor het maken van een RGB- of DVI-verbinding. Hoewel andere bedrijven mogelijk snoeren fabriceren die dit mogelijk kunnen maken, zijn we niet in staat deze producten aan te bevelen, aangezien ze niet gelicenseerd zijn door Nintendo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor de toelichting. Ik heb het ook kunnen vinden op de Nintendo site, heb ze meteen een vraag gesteld. Want er is naar mijn weten ook een officiële Nintendo component-kabel, zie: http://www.qfonic.com/gaming-wii-accessories-official-nintendo-wii-component-video-cable-pi-3718.html?image=0 daarom ben ik benieuwd of het de moeite waard is deze overstap toch ook nog uit te proberen..

Het beste antwoord

ik denk aan de kabel zelf . de kabel die standaard bij de wii zit heb ik en heb er dan geen problemen mee