Kan je echt afvallen en vermageren met Wii Fit Plus?

Ik heb een Wii, en het spel Wii Fit Plus. Met het Balance Bord dus. Nu vroeg ik me af of je ook echt kan afvallen/vermageren met gewoon te spelen hierop. Je kan namelijk een streefgewicht selecteren. Dus kan je echt vermagen, afvallen, of wat dan ook hiermee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als dit zo is koop ik er vandaag nog een stuk of drie
het gaat er natuurlijk om dat je meer energie verbrand dan opneemt en dit weet jouw wii fit niet

Antwoorden (4)

echt afvallen durf ik niet te zeggen maar je kan er wel je conditie mee verhogen merkte het zelf ook maar we speelden het ook 2 a 3 uurtjes achter mekaar dagen lang
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan. Het is namelijk vergelijkbaar met sporten. Als je elke dag Wii Fit speelt, en daarnaast probeert op je voeding te letten, ga je zeker afvallen.

Als je meer resultaat wilt, zul je toch een andere, intensievere sport moeten kiezen, maar Wii Fit kan zeker helpen voor een paar kilootjes.
12 jaar geleden
Natuurlijk, zelfs met consoles als de playstation zul je afvallen, je beweegt namelijk.

Het idee erachter is dat mensen vaak niet "zoeken" te gaan hardlopen in de kou, of iets dergelijks. Wii Fit heeft spelletjes gemaakt die je laten bewegen en ik kan zeggen dat het best intensief kan zijn. Het ligt vooral aan jezelf. Als je heel serieus elke dag 2 uur dat spel speelt i.p.v. op de bank ligt, zul je dat heus wel gaan merken (tenzij je meer gaat eten).

Simpel kan ook worden gezegd:

Als je meer energie verbruikt dan dat je opneemt (dus niet wat je eet, maar wat je lichaam opneemt), val je af aangezien de energie uit je reserves moet worden gehaald. Tijdens het slapen "val je ook af". Je verbruikt namelijk energie door te ademen, je hart moet kloppen, je hersenen werken, en bijna alle organen.

Wat je ook doet, je verbruikt energie, dus in zeker mate kun je dat beschouwen als afvallen. Zo dus ook bij het spelen met de wii!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je anders helemaal niets doet, dan denk ik dat het wel enig effect sorteert. Het kan echter echt niet in de plaats komen van echt sporten. En voor afvallen is meer bewegen maar 50% van het verhaal. De andere helft is natuurlijk: gezonder (en minder) eten.