Wie weet de voors en tegens van een ps3 en een xbox360?

Moet je voor een ps3 gaan of een xbox? En wat zijn de voor en nadelen van zo'n ding?

Toegevoegd na 47 minuten:
Het is de bedoeling dat je je eigen mening geeft :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Voor Xbox:

Kinect is heel leuk!

Tegen Xbox:

BIJNA alleen schietspellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is heel persoonlijk. De xbox is goedkoper maar hierbij heb je xbox live nodig als je online wil spelen. Ook is de controller anders dan die van de PS3. Experimenteer welke je fijner vindt.

De ps 3 is weliswaar duurder maar geen extra kosten ivm online. Met de ps 3 heb je ook iets meer mogelijkheden zoals blue ray afspelen, dvd natuurlijk en de beeldkwaliteit is ietjes beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hangt er van af of je online wilt gaan met je vrienden.
zo ja dan kies voor de console die je vrienden hebben.

zoals al gezegd was moet je voor de xbox online betalen(mss wel betere onderhoud) en voor de ps3 is het gratis, maar de console zelf is goedkoper van de xbox.

opzicht denk ik dat de ps3 graphics er beter uitziet met hdmi kabel en een goede tv op 1080p dan de xbox
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PS3 en XBox 360 zitten dicht op elkaar qua graphics, per spel verschilt het. Vrienden advies lijkt me ook het handigst.
Online:
Xbox 360 20.- voor 3 maanden.
PS3 Gratis

Controller:
Xbox 360 Heel fijn
PS3 Niet zo fijn en wat kleiner

Vrienden:
Als je vrienden allemaal een Xbox 360 hebben zou ik daar voor gaan.
Als je vrienden allemaal een PS# hebben zou ik daar voor gaan.

Prijs:
250.- de Xbox 360 (250 GB)
250.- de PS3 (160 GB)

Toegevoegd na 23 seconden:
PS# = PS3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ze allebei en dit is mijn mening over de plus en minpunten van beide spelcomputers:

Blue Ray:

Playstation 3 heeft blue ray, Xbox 360 niet dus dat is al een minpunt van de xbox 360voor blue ray liefhebbers.

Video Streaming:

Beide consoles hebben streaming opties maar de Xbox 360 is king! los van het feit dat je Winows media center erop kan gebruiken draaien de meeste streaming programma's als Vuze veel beter op de Xbox 360..op de Playstation 3 draait Vuze heel slecht en de streaming mogelijkheden zijn iets minder :(

Harddisk:

Op de Xbox 360 kan je geen externe hardisk gebruiken, alleen 2x 16 gig flash disks maar ip de PS3 is dit wel mogelijk, ik heb een hardisk van 1TB (Packard Bell Carbon 1TB) aangesloten op mijn ps3 zonder enige problemen.

Online gameplay:

Xbox 360 heeft veel meer opties en een betere service. Xbox Live Siver is gratis (je kan demo's downloaden en praten met je vrienden) maar Xbox live Gold kost wel geld (60 euro per jaar), Playstation Network(Playstation online service) is wel gratis en bied bijna allemaal mogelijkheden van Xbox live, er is wel een soort Xbox life Gold service voor de playstation network, de Playstation Plus maar online gamen en de huidige service zijn gewoon gratis.

Audio:

Topkwaliteit en je kan ze allebei aansluiten op je home cinema systeem maar de Playstation 3 heeft wel veel meer audio opties die je kan instellen bij systeem menu instelling (Audio-instelling).

Games:

Beide spelcomputers hebben heel veel toppers maar eigenlijk maar een paar exclusieve games die niet op de andere spelcomputer te spelen zijn, de Xbox 360 heeft wel veel meer DLC (Downloadable content) en is hierdoor wel interessanter..

Conclusie:

Xbox 360 bied heel veel mogelijkheden los van video-games en online gameplay maar het kost wel veel geld, online gamen en DLC en zelfs het streamen van films op de Xbox live service (Vuze is wel gratis)..

Playstation 3 heeft ook ontzettend veel te bieden, heeft Blue Ray, video sreaming, online serrvice (gratis en betaald), heel veel topgames en ook wel DLC maar minder dan Xbox 360..

Ik heb ze beiden thuis en ik gebruik eerlijk gezegd veel meer mijn Playstation 3 dan mijn Xbox 360 omdat ik geen zin heb om elke keer mijn Gold abonnement te vernieuwen en heel veel Blue Ray films bekijk.

Playstation 3 slim zou ik voor gaan dus!

Sorry voor de slecht spelling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Xbox live is geen 60 euro per jaar, zoek op internet en je vind het voor 30/40 euro.
De controller van Xbox360 is veel fijner en het online-netwerk veel beter.