Waar staat tom clancy voor? Of wie is het?

Je ziet deze naam voor de spellen zoals splinter cell, rainbow six etc..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

In 1996 was Tom Clancy één van de mede-oprichters van het bedrijf Red Storm Entertainment, een bedrijf wat computerspellen ontwikkelt. Red Storm Entertainment werd later opgekocht door Ubisoft, maar ze bleven de naam Red Storm Entertainment en Tom Clancy op de dozen zetten. Tom Clancy heeft heel wat computerspellen bedacht.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tom Clancy is een schrijver die meewerkt aan de spellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bijzondere vermelding verdienen de succesvolle computergames waar Tom Clancy aan meewerkt: de Rainbow Six-serie, de Splinter Cell-serie en de Ghost Recon-serie. De twee nieuwste spellen onder zijn naam zijn EndWar, H.A.W.X..
(wikipedia)
hij werkt dus wel degelijk mee;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee wat ik zeg is gewoon 100% waar want ik heb ook totaal niet gezegd dat de spellen er eerder dan de boeken waren o.i.d. Ik zeg enkel dat Tom Clancy een schrijver is die mee heeft gewerkt met de spellen.. En dat is volledig waar..
Tom Clancy is een amerikaanse schrijver die met name politieke thrillers schrijft, spannende boeken dus.

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070905070702AAJxzeI

Toegevoegd na 1 minuut:
link is fout, moet zijn:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tom_Clancy

Als zijn naam op een spel staat, dan denken de mensen dat het een spannend spel is!