De verticale afstand die een kogel aflegt, dus hoeveel hij zakt, tijdens zijn vlucht.

Dit wordt door een aantal zaken beïnvloed, zoals temperatuur, luchtdruk, luchtvochtigheid, geschoten kaliber, kogelsnelheid, kogelkoptype etc.

Op een richtkijker (scope) heb je horizontale lijnen onder het midden, dit zijn bullet drop compensators. Voor elke vaste afstand is er zo'n lijn. Standaard is een wapen afgesteld op 300m. Ongeveer 50 meter verder is een lijn eronder, 400m afstand is dus 2 lijnen. Nogmaals, dit verschilt per wapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

effect van zwaartekracht op een projectiel in de ''vlucht''