Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn drivers (computer) en wat doe ze precies

Er stond laatstbop mijn pc dat ik mijn drivers kon upgraden maar wat doen ze precies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Drivers zijn de programmas die je hardware laten draaien. Een geluidskaart bijvoorbeeld heeft een driver om hem te laten werken. Meestal doen ze het ook wel zonder. Maar met werkt het beter.
En met updates nog beter neem ik aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Zonder' houdt over het algemeen in: 'is al in het systeem ingebouwd'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies zonder werkt het niet, je bent in de war met standaard drivers.
Driver, lees aansturen. Dus je hebt een driver die het beeldscherm aanstuurt, die de geluidskaart aanstuurt enz. Er worden updates gemaakt, dus verbeteringen en die nieuwste drivers, die de laatste verbeteringen bezitten, kun je dan downloaden en in je eigen comp. zetten zodat alles optimaal wordt aangestuurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een driver zorgt voor de communicatie tussen een stuk hardware en het OS. Het updaten van drivers kan ervoor zorgen dat onderdelen die eerst nog niet bruikbaar waren nu wel te bedienen zijn.

Windows heeft meestal ook standaard drivers maar die geven meestal niet de mogelijkheden die een apparaat bezit. Denk aan een all-in-one die alleen maar print in plaats van scant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding