Wat gaat Microsoft (waarschijnlijk) gebruiken in plaats van DVD bij de volgende XBOX?

Bij de volgende console gaan ze echt niet wegkomen met DVD en Blu-Ray is van Sony.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Blu-Ray is niet van Sony, zij zitten in het consortium dat Blu-ray promoot, Microsoft kan daar morgen ook in gaan zitten en zelfs als ze dat niet zouden doen zouden ze met het afdragen van wat kosten ook blu-ray drives in hun XBox 720(of 360) kunnen gaan stoppen.

Het kan ook zo zijn dat op het moment dat de nieuwe Xbox uitkomt er een opvolger van Blu-ray is, of dat op dat moment DLC en Stream to Play zo normaal zijn dat ze daar voor gaan, en er misschien helemaal geen Disk Drive meer in komt, of alleen een DVD-speler/BRD-speler om je films te bekijken. Zo zouden ze dan ook gelijk af zijn van de meest voorkomende piraterij.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog een andere mogelijkheid zou zijn dat Microsoft bijvoorbeeld de HD-DVD nieuw leven in blaast en met die techniek een disc maakt waar alleen Xbox games op komen te staan, dat zou ook een hoop piraterij voorkomen, kom maar eens aan een beschrijfbare disc als je het een gesloten syteem maakt.

Toegevoegd na 9 minuten:
http://www.techradar.com/news/gaming/consoles/xbox-720-every-rumour-about-the-new-xbox-937167

Onder het kopje Xbox 720 storage and disc format, redeneren ze ongeveer hetzelfde als ik doe, met de toevoeging dat ook een cartridge een mogelijkheid is, zelf zie ik dat niet zo snel gebeuren omdat cartridges vrij prijzig zijn in de groottes die vandaag de dag nodig zijn. Het zou dan ongeveer neerkomen op een 32-64GB USB stick en dan nog de kosten van het spel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat hoeven ze ook niet, ze kunnen gewoon wat geld betalen om Blu-ray drives te verkopen, dat is vrij gebruikelijk in de wereld van patenten. In dat geval zou je dus niet spreken van samenwerken maar gewoon van het afnemen van een product of een licentie in dit geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op dit moment gebruikt Microsoft ook een aantal patenten van het DVD-consortium waar Sony ook in zit, hier zullen ze netjes een licentie op hebben, hoe dat exact geregeld is weet ik niet maar meestal betalen ze een flink bedrag om het DVD-logo te mogen voeren en een klein bedrag voor elk uitgebracht apparaat met een DVD-drive. Waarschijnlijk doen ze dat betalen indirect omdat MS weer drives op koopt van bijv. Philips.
XBox zal hopelijk nooit gebruik gaan maken van de Blu Ray, want, wat is er mis met de conventionele DVD die ze nu gebruiken, de graphics zijn niet te onderscheiden van elkaar, het enige voordeel met een BD is dat je er tot 50 Gb> op kan zetten. Bij de conventionele DVD +-8 gb. En dat er in de toekomst geen disks meer zijn voorzie ik, want kijk bij de PSP Go. je moest alles van PS Store kopen en dat willen veel mensen niet.