In dit geval noem je het geen ombouwen, je hoeft namelijk de PS3 niet open te schroeven, je kan door wat bestanden te downloaden en te installeren (zolang je de juiste firmware draait) je PS3 voorzien van custom firmware, welke ervoor zorgt dat je backups en homebrew kan draaien.

Toegevoegd na 1 minuut:
De juiste tem hiervoor is softmod. Kort voor softwarematige modificatie, anders dan een hardwarematige modificatie wat hetzelfde is als ombouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dat kan. Uitgebreide informatie vind je in de bijgeleverde bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinds een paar weken kan je ook PS3's ombouwen met firmware 4.82.
Heb het getest op mijn PS3 Fat en Slim.

Lees maar goed de TUT op http://wololo.net/2017/11/27/tutorial-use-ps3xploit-hack-ps3-go-directly-rebug-4-81-2-noob-friendly/