Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je internet op je Wii?

Wij hebben net een nieuwe Wii en ik zou er heel graag mee op internet gaan, alleen heb ik dit nog niet voor elkaar kunnen krijgen. We hebben een router en dus een draadloze netwerkverbinding. De Wii vind deze verbinding ook, maar wanneer ik druk op 'verbinding testen' doet die dat niet. Iemand een idee hoe ik dit aan kan pakken?
(Heeft het misschien te maken met het feit dat onze draadloze netwerkverbinding niet beveiligd is?? Dat is toch geen probleem? M'n laptop doet het er ook gemakkelijk op)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
694

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Instelling wat voor beveiligings soort je gebruikt. In dit geval dus geen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via de computer/laptop bij instellingen van het netwerk
Heb je wel - nadat je wifi gevonden is - gekozen voor 'deze verbinding gebruiken' ?

Anders vermoed ik dat je router is ingesteld met een mac-adres filter. Dat kun je eenvoudig nakijken en uitschakelen. Daarna verbinding maken met de wii en het mac-adres van de wii toevoegen aan het filter. Dan het filter weer activeren. Klinkt heel moeilijk, maar is het niet hoor!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op je Wii een Wi-fi netwerk zoekt, moet het wel werken. althans het werkt wel bij mij. Of je kunt je SSID en beveiligingscode invoeren, dan kan die 't ook makelijk vinden. De Wii moet gewoon zelfde als jouw laptop werken, met wi-fi profiel zoeken. Probeer het maar nog eens. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding