Datum R4 kaartje veranderen?

Mijn nintendo ds zegt als hij aan het laden is System date error! Please check NDS system date. Hoe verander ik de datum?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Dit is vrij simpel te verhelpen, uitleg in de bron:

Toegevoegd na 13 seconden:
1 - Verwijder de flashkaart uit de Nintendo DS en start deze opnieuw op.

2 - Klik op het icoontje in het onderste scherm, onderaan in het midden. Klik vervolgens op Kalender en Klok en verander de systeemdatum naar bijvoorbeeld 1 Februari 2010

3 - Herstart de Nintendo DS met de R4 kaart erin en het probleem is verholpen.

Toegevoegd na 31 minuten:
Het is slimmer om hem op bijvoorbeeld 2000 te zetten dan doet ie het weer 10 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan daarna niet de datum terugveranderen.. weet je toevallig of daar al een update voor is? En dan maar zo een +1 voor dit antwoord (ik kan helaas nog niet stemmen...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de flashkaart?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In jouw geval de R4kaart dus niet de microDS maar dat ding waar je de microDS indouwt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je die datum niet ongelimiteerd kunnen veranderen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je praat onzin heb net 2x de datum veranderd op mijn DS.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ik snap misschien wat je bedoelt te zeggen, ALS je datum terug verandert DAN kan je de R4 niet meer gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad, maar is dat al opgelost dat jij weet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee heb een ander kaartje dan de r4 en zie het ook niet als een echt probleem, gewoon de datum exact 10 jaar terug zetten en gaan.