Ik denk erover om een Xbox 360 te kopen. Moet ik bang zijn voor een RRD Red ring of death en dat hij dan stuk gaat?

Ik had gelezen dat je op de Xbox 360 een Red ring of death krijgen als hij oververhit raakt. Moet ik m nu eigenlijk nog wel kopen want ik heb geen zin om straks een kapotte xbox 360 te hebben. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De meeste elektronica, ook je PC dus, kan oververhitten als die niet goed kan koelen. Ook bij de huidige X360 consoles bestaat dit gevaar, maar als je hem zo neerzet dat hij goed kan ventileren is, zeker met de laatste modellen, het gevaar nihil. De garantie op de red dot/ring of death is zeer goed. Het is op dit moment ook een beetje het enige probleem dat je er aan kan krijgen, dus maak je geen zorgen en ga lekker gamen. Over twee a drie jaar is er toch een nieuwe Xbox en dan heb je deze nog lang niet versleten ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, want de nieuwste xbox 360 slim kan die niet krijgen, ik gebruik de slim nu bijna een jaar en heb geen problemen gehad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt maar is maar de helft van het verhaal de nieuwe Xbox krijgt geen RROD maar een RDOD, een Red Dot of Death. http://www.myce.com/news/xbox-360-slim-trades-red-ring-of-death-for-red-dot-of-death-31081/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik nooit gehad, en dat is alleen als je je kabel er niet goed in heb!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat jij het nooit gehad hebt zegt natuurlijk helemaal niks, behalve dan dat jij blij mag zijn. Het probleem bestaat echter nog steeds zoals hier in allerlei artikelen valt te lezen: http://www.google.com/search?q=rdod&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a#hl=en&safe=off&client=firefox-a&hs=3Bk&rls=org.mozilla:en-US:official&sa=X&ei=s6kcTuOSCciSOuSekJEJ&ved=0CCEQvgUoAA&q=xbox+rdod&nfpr=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=e6347c982e7a7154&biw=1920&bih=963
Gewoon zorgen dat je goed de aankoopbon bewaart, als het goed is geeft MS sowieso 3 jaar garantie op dit probleem wat nu met de Slim RDOD(Red Dot of Death) is geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ik zeker doen, je weet ook nooit of je een xbox koopt die al een x stuk is gegaan en al gerepareerd is.
Het klopt Xbox360 heeft een heel nieuw ontwerp gekregen waardoor het warmte makkelijk kan worden verplaats. Verder heeft Xbox 360 dus extra 3jaar garantie, dus dan hoef je nergens zorgen over te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, zeker niet. Ik heb mijn xbox langer dan een jaar en het heeft geen rrod, het is geen slim.