PS3 geen beeld meer, weet iemand waarom?

Ik had mn Ps3 eerst op mn kamer met die gekleurde kabels(rood,wit en geel) maar had een HDMi kabel gekocht dus wou 'm ff uittesten beneden. en na het testen bracht ik mn ps3 weer naar boven. goed aangesloten, die gekleurde kabels niet aangeraakt. alleen van achter mn ps3 uitgehaald. maar nu ik hem boven wil starten heb ik geen beeld. ps3 gaat wel gwn aan,
maar zie gewoon niks iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.9K

Het beste antwoord

Dan is de instelling van AV Multi / scart naar HDMI gesprongen. Als een PS3 namelijk HDMI detecteert blijft hij altijd die instelling gebruiken tot je het aanpast
Er zijn 2 oplossingen voor dit probleem:
1. de meest makkelijke oplossing. Zet je ps3 aan, laat hem opstarten en na een minuutje blijf je de aan-knop indrukken tot dat je *piep piep piep* hoort. Nu gaat de Ps3 uit. Zet hem weer aan en je zit weer op de AV Multi / scart (tenzei er nog een hdmi kabel in je ps3 zit)

Als dit niet werkt (afhankelijk van welke playstation 3 je hebt ) kun je de instelling ook weer handmatig terug zetten (zie oplossing 2)

2.
ga terug naar beneden en sluit HDMI weer EN de AV Multi / scart kabel aan, ga naar Instellingen > Beeldscherminstellingen > Instellingen video-uitvoer en zet hem terug naar AV Multi / scart je krijgt nu zwart beeld op het HDMI kanaal (bijv HDMI 1). Pak nu de afstandsbediening en zap naar AV1 of AV2 ligt eraan welke tv je hebt. En duw op X om de instellingen op te slaan. Playstation afkoppelen en weer boven zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit komt doordat je ps3 nog steeds signalen doorgeeft naar de hdmi kabel. Je zal dus de instellingen moeten veranderen in het menu/videouitvoer voordat je weer via scart beeld krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik ook gehad! je hebt akkoord gegeven dat de playstation is ingesteld op de hdmi uitgang. je moet je ps3 weer aansluiten op de hdmi tv en dan in de instellingen weer terug zetten! naar scart. Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet als je een scartkabel (rood wit geel) en hdmi vaak verwisseld dan blijven de instelling voor dat gene dat je als laatst gebruikt hebt bewaard dus als je zwart beeld hebt moet je PlayStation aansluit moet je de aan en uit knop in gedrukt houden tot je een piep hoort en als je dit doet dan zoekt de PlayStation zelf of het een scartkabel of den hdmi kabel is veel succes ;)