ik heb een computer die ik weg wil gooien zou ik daaruit nog onderdelen kunnen verkopen?

op marktplaats ofzo

Toegevoegd na 6 minuten:
ik geef niet mijn hele pc weg, je hebt er niks aan omdat de drivers niet zijn geinstalleerd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb (eind) vorig jaar een breedbeeld flatscreen gekocht voor 180 die zal denk ik nog wel 100 waard zijn.
er zitten geen beschadigingen, of dode pixel in

Het beste antwoord

Ik heb uit mijn oude computer nog wel de harde schijf gesloopt van 40 GB. Daar kun je bij de computerboer een behuizing met voeding en USB-aansluiting voor kopen en dan kun je hem als extern geheugen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook gedaan.
Maar daarna bleken de externe harde schijven weer net zo goedkoop als die behuizing met aansluiting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, bij Paradigit zijn ze maar 10 of 11 euro.

Andere antwoorden (5)

Ja vast wel vooral het geheugen en misschien video kaart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh ja die geheugenbankjes, daar had ik vorig jaar ofzo 2 van bijgekocht
Als het een oudje is, is de kans klein. Zoals je weet zijn computers zowat verouderd als ze uit de winkel komen. Als je computer het nog doet, kun je het beste proberen hem weg te geven via www.gratisoptehalen.nl of via bijvoorbeeld vluchtelingenwerk in je woonplaats.

Vaak worden oude computers niet eens meer aangenomen voor de kringloopwinkel maar worden ze rechtstreeks in de sloopbak gemikt. Daarna gaan ze naar de recycling waar ze helemaal uit elkaar gehaald worden (vaak in derde wereldlanden) voor de kostbare metalen die er in zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je maakt nauwelijks kans nog iets voor onderdelen betaald te krijgen. Dat komt omdat de ontwikkelingen zo razend snel gaan. De onderdelen uit een computer van pakweg 3 jaar oud, zijn nieuw al voor een prikkie te krijgen, en brengen 2e hands helemaal niks op. Want alles wat veroudert wordt goedkoper.

Hetzelfde geldt voor mobieltjes, videorecorders en televisies.

Veel meer kans maak je, als je je hele computer compleet verkoopt, maar ook dan moet je niet rekenen of een hoge prijs.

Om een beeld te krijgen hoe het werkt met de markt voor 2e hands spullen, moet je eens rondkijken in een kringloopwinkel. Daar kun je videorecorders kopen voor 8 Euro, TFT schermen voor 25 Euro, CRT schermen voor 5 Euro, muizen, diskettestations, toetsenborden, en speakers voor 2 of 3 Euro.

En als je dan toch in die kringloopwinkel bent, kun je meteen je computer daar achter laten. Ben je van al het gezeur af, en steun je nog een goed doel ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch maar die hele pc weggeven.

Mensen die er blij mee zijn die installeren zelf wel
drivers etc.

Kijk maar eens op Marktplaats bijv. hoe veel { weinig dus}
iets als dat van jou nog waard is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zijn er altijd wel mensen op zoek naar onderdelen voor je computer