Waarom is de PlayStation 2 sinds iets meer dan een jaar geleden te koop in Brazilië?

In Brazilië is de PlayStation 2 sinds 19 november 2009 te koop, terwijl we hem hier al sinds 24 november 2000 kennen. Waarom is de PS2 daar niet eerder gekomen?

http://www.telegraaf.nl/digitaal/games/5367492/__Sony_lanceert_PlayStation_2_in_Brazili__.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Brazilie is een land waar de producenten enorme marges maken op hun producten en daarbij ook geen service (hoeven te) verlenen. Producten zijn in Brazilie twee, maar vaker drie, keer zo duur als in Europa / USA.

Ze melken de consumenten helemaal uit, laten producten lang "doorlopen" en voeren nieuwe producten pas jaren later in.

Brazilie is absoluut geen arm land zoals veel mensen denken. De belastingdruk is vergelijkbaar met die van Zweden. De munt (Reaal) is tegenwoordig net zo sterk als onze "oude Gulden" en als het zo doorgaat wordt hij net zo sterk als de Deutsch Mark.

Het is dus heel aantrekkelijk voor de producenten om lang (gemakzucht) dezelfde producten te verkopen en daarbij ook nog eens superhoge winsten te maken.

Gelukkig veranderd de Braziliaanse consument en doordat de wereldeconomie stagneert maar in Brazilie enorm groeit, is Brazilie NU opeens hot en zie je de nieuwe gadgets hier bijna gelijkertijd geïntroduceerd worden als in andere landen (bijv. Ipad is er al)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Elektronische producten hebben heel vaak verschillende opleverdata per land. Dit is pure marketing. Je kan je voorstellen dat de playstation in zulk soort landen een grote luxe is, de mensen daar zullen zich zoiets niet snel kunnen veroorloven. Wanneer je een product op de markt brengt dan daalt de waarde in de tijd. De mensen van Sony hebben gewacht tot er genoeg mensen de playstation zouden kopen voor de waarde hard gaat dalen.
Dit is mijn theorie.