hoe maak je een eigen professionele computer game en ook nog in hd kwaliteit

Weet jij het antwoord?

/2500

Een maat van mij studeert aan een school waar ze dit leren. Dus je moet er kennis van hebben, en uit je vraag te lezen weet ik niet in hoeverre jij dit hebt? Wat ik jou kan geven is de term "Digital Arts and entertainment". Google die even en verkrijg wat informatie. Het zal je zeker al een stuk voorruit helpen.

Met een software toolkit voor spellen. Bv deze: http://www.torquepowered.com/company

De grote, bekende games worden allemaal gemaakt met een (groot) team. Daar kan je in je uppie alleen iets tegenoverstellen als je uitzonderlijk veel kennis en doorzettingsvermogen hebt.

het antwoord is ...... NIET . en waarom HD en niet meteen 3D ... ik zou eerst eens beginnen met iets kleins en simpels en als je echt serieus een game wil maken/ontwerpen zul je toch echtveen studie (of 2 ) ervoor moeten volgen. Wat je wel zelf of samen met vrienden kan proberen is een kleine applicatie (app) voor een smartphone te maken , dat kan ook een game zijn . maar als je echt iets wil maken als FIFA of BlackOps dan begin je al met een budget van 10 tot 20 miljoen euro .....

De vraag die je stelt is (zoals je aan de antwoorden hierboven kan zien) niet specifiek genoeg voor een concreet antwoord. Ik kom uit deze industrie en kan je het volgende vertellen; Eerst even over HD. Dit is een beeldformaat standaard. Als je zorgt dat je game alle graphics voor HD bevat, is het dus meteen al een HD game ongeacht of het 2D, 3D, prachtig of waanzinnig slecht is vormgegeven. Professioneel bestaat niet meer. Vroeger werd iedere game waar een miljoenen investering in ging zitten als professioneel beschouwd. Tegenwoordig kan iedereen games bouwen en met relatief simpele games toch waanzinnige omzetten maken. Als je een game wilt gaan maken, moet je het volgende in gedachte nemen; - Wat voor'n game wil je maken? - Welk doel wil je daarmee behalen? (educatie/entertainment etc) - Welke doelgroep past daarbij? - Welk platform gebruikt die doelgroep? (PS3, Xbox, PC, Telefoon) - Welke tools zijn beschikbaar? - Welke licentiekosten moet je betalen? - Waar haal je eventueel muziek e.d. vandaan? - Hoe wil je publiceren? - Waar wil je publiceren? etc etc Allemaal heel erg variabel dus. Een opleiding is overigens geen must. Je kan jezelf ook veel aanleren met boeken enzo. Is dit allemaal wat te zwaar en wil je gewoon een beetje prutsen, dan kan je ook gebruik maken van software als Game Maker (zie link). Uiteraard heeft dat soort software wel weer enige beperkingen.

Bronnen:
http://www.game-maker.nl/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100