Hoe heet dit oude spel?

Dit kon je tegen de computer of met multiplayer. Je had allemaal balletjes en daarmee moest je proberen om deze op de grond te krijgen, dit door ze te laten vallen. Alleen er zijn dan van die blokjes met pijltjes erin en als de bal op dit blokje valt dan valt het balletje naar rechts als het pijltje naar rechts gaat. Is het balletje daar dan overheen geweest dan verandert dat blokje in een pijltje naar links. En er waren ook van zo'n sluizen/draaikolkjes dat je ineens ergens anders uitkwam. Het is dus wel zo dat je omstebeurt een balletje mag laten vallen.

Dan kwam je bij een nieuw level. En de balletjes die in het vorige level zijn blijven liggen worden nu bonuspunten als je daar met je balletje doorheen gaat. En het is dus de zaak om zoveel mogelijk punten te behalen in een aantal levels.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! Leuk spel was dat, heb het ook gespeeld op de Commodore 64. Maar goed, hoe heet het? Geen idee eerlijk gezegd. Zal eens wat speuren voor je...

Het beste antwoord

Kennelijk heb ik het toch al op de pc gespeeld, niet op de C64. Het heet: Bolo Ball!

Je kan het nog wel downloaden, weet alleen niet of je het dan makkelijk kan spelen op een hedendaagse PC.

Toegevoegd na 18 minuten:
Hehe, en op het einde: "removing gray blocks" en dan kon je nog aardig wat punten scoren, zie ook youtube linkje