Waarom zitten er ame kaarten in de dvd van avatar the last airbender en geen apr?

Ik las dat de Quickstrike Avatar the Last Airbender verzamelkaarten niet alleen normale AME kaarten hebben, maar dat er ook speciale kaarten zijn met de afkortingen ABK (Promotie van Burger King) en APR (Promotie van Avatar). Nu staat er dat APR kaarten in de eerste en tweede delen van de DVD's zitten, maar thuis heb ik die DVD's en er zitten normale AME kaarten in.

Hoe kom je wél aan APR kaarten en waarom zitten er geen APR kaarten in de DVD zoals oa wikipedia zegt?

Alvast bedankt

een jaar geleden
in: Games
1.5K
LeonardN
een jaar geleden
Is dat de Engelstalige wiki die dat zegt?
Hou er rekening mee dat wat daar staat voor de US zal gelden, wellicht niet voor de hele wereld...
Speedylovertje
een jaar geleden
Het is inderdaad de Engelse wiki, goed punt om daar rekening mee te houden. Ik ga ervanuit dat als de Nederlandse DVD's ook kaarten hebben ter promotie dat die ook van de APR zijn (hoe zou je in NL anders ooit je collectie compleet krijgen) toch?
LeonardN
een jaar geleden
"(hoe zou je in NL anders ooit je collectie compleet krijgen)"
Alsof de maatschappijen die die kaarten verkopen zich daar bezig mee houden.
Als je verzamelt zal je op verzamelbeurzen/fora/sites moeten gaan zoeken.
Verzamelkaarten zijn een mooie methode voor dat soort bedrijven om makkelijk winst te maken.
Gooi ze bij een DVD, wordt de DVD wellicht enkel gekocht OMDAT er kaarten inzitten.
Bedrijven denken vanuit winst, niet vanuit wat jij precies wenst.
Speedylovertje
een jaar geleden
Dat een bedrijf niet speciaal voor een paar Nederlanders allerlei dingen gaat maken of bedenken, maar kijken naar hoe ze winst kunnen maken, snap ik. Toch heeft Amerika het hele idee al bedacht om kaarten bij DVD's in te doen met het doel meer DVD's te verkopen. Het enige wat NL had hoeven doen is dat idee implementeren. De DVD's zouden dan APR kaarten moeten bevatten, maar in NL zijn het AME kaarten die niet moeilijk zijn om los te kopen. Het lijkt me, juist als al het werk in Amerika al gedaan is (de kosten van het bedenken en de promotie), vreemd dat NL denkt: Laten we er WEL kaarten in stoppen, maar dan niet de kaarten die de verkoop van DVD's omhoog kunnen gooien of de verzameling van mensen compleet kan krijgen. Al helemaal omdat die DVD's waarschijnlijk beter verkocht zouden worden als die speciale kaarten er in zouden zitten, vind ik die extra stap die NL heeft genomen nogal vreemd. Vandaar ook mijn vraag waarom Nederlandse DVD's er hele andere soorten kaarten in heeft zitten.

Antwoorden (1)

De DVD van Avatar The Last Airbender bevat alleen maar kaarten met daarop informatie over de personages, locaties en andere elementen uit de serie. Deze kaarten zijn bedoeld om de kijker meer te leren over de wereld van Avatar.
10 maanden geleden