Mag ik een Ps4 game downloaden die een vriend gekocht heeft?

Ik en een vriend hebben beide een playstation 4. Vaak kopen we in playstation store dezelfde games. Nu kwamen we erachter dat wanneer ik vanaf mijn playstation inlog op zijn account dat ik vanuit zijn bibliotheek games kan downloaden die hij gekocht heeft. Vervolgens log ik weer in op mijn playstation account en kan ik dat spel gewoon spelen..

Nu vroeg ik me af, is dit toegestaan?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Games
13.3K

Antwoorden (1)

Ja, wat je doet ik volkomen legaal. Het heet bij Sony "play share" en iedereen met een + subscription kan al het ware zíjn of haar spel uitlenen. Voorwaarde is dat maximaal twee personen het spel mogen spelen. Microsoft doet dat ook bijvoorbeeld met Forza, je koopt het spel één keer, maar je mag het binnen je virenden uitlenen zodat de mogelijkheid ontstaat dat je tegen elkaar kunt race, wat natuurlijk precies het punt is waar het om draait bij Forza.

"Want to share your games with friends or family members on a different PlayStation 4, perhaps so you can play the same game together? Sony allows that — with some minor limitations.
Usually called gamesharing (though Sony actually refers to this feature as Share Play), you can let other people download and play games you've purchased, even if they don't own it. Think of it like lending a disc — only there's no need to actually exchange physical media. "

Hoe en wat gameshare precies is kun je lezen in de bron (wel Engels helaas)
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt! Beetje jammer dat ik hier erg laat achter ben gekomen. We hebben veel games gekocht terwijl we dit dus had kunnen delen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+ Plus,
https://www.playstation.com/nl-nl/get-help/help-library/apps---features/playstation-apps---features/share-play-on-ps4-and-how-it-works/