gaat Amsterdam 1666 ooit nog uitkomen?

ik ben benieuwd of de game Amsterdam 1666 ooit nog uit gaat komen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Games
1.8K

Antwoorden (2)

De co-producent van Assassin’s Creed, Patrice Désilets, heeft de rechten teruggekregen van de avontuurlijke open wereld game 1666 Amsterdam, waar hij aan werkte bij Ubisoft toen hij ontslagen werd.
Dit kwam voort uit een slepende rechtszaak over het intellectueel eigendom van de game en de ruzie hieromtrent tussen Patrice en Ubisoft. Zoals het nu lijkt hebben de partijen zich verzoend en heeft Patrice nu het creatieve en commerciële eigendom van de game bemachtigd en heeft hij zijn claim tegen Ubisoft ingetrokken. Wat nu de huidige status is van de game is op dit moment nog wat gokwerk. Désilets is op dit moment namelijk druk met de ontwikkeling van een andere game, Ancestors: the Humankind Odyssey, bij zijn nieuwe studio Panache Digital Games, waar voorlopig zijn volledige focus op ligt.
https://www.dutchcowboys.nl/gaming/1666-amsterdam-en-het-gevecht-om-het-ip
Toegevoegd op 11 januari 2019 11:47: bron, tekst
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Bron? Dit klinkt heel gedetailleerd.
Amadea
5 jaar geleden
https://www.dutchcowboys.nl/gaming/1666-amsterdam-en-het-gevecht-om-het-ip
Patrice Desilets van Panache Digital Games heeft laten weten dat hij van plan is verder te gaan met 1666 Amsterdam. Het spel zal gaan over het slechte in de mens en de oorzaak daarvan.
Een releasedatum is echter nog niet bekend. Hier zie je al wat beelden van de game:
https://www.youtube.com/watch?v=_WVEo4yXpho