Passen games zich altijd automatisch aan voor AZERTY-keyboardgebruikers?

Normaal loop je vaak met de "WASD" toetsen, wordt dat in de instellingen van een spel altijd automatisch aangepast naar de "ZQSD" voor AZERTY-gebruikers? Of moeten die dat vaak (altijd) aanpassen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Games
2.5K

Het beste antwoord

In spellen heb je niet die omschakeling van QWERTY/AZERTY maar dat maakt niks uit als je in Windows zegt dat je een QWERTY keyboard hebt terwijl AZERTY toetsenbord verbonden is. Je vingers vinden immers blindelings die positie dus daar zit geen probleem, alleen de keybindings zijn wat verwarrend.

Dus bij elk spel waar je toetsen wilt/moet gebruiken, ben je eigenlijk genoodzaakt de omschakeling te maken van AZERTY -> QWERTY
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dus een Fransman moet steeds zijn keybindings aanpassen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, of net als de rest v/d wereld gewoon een QWERTY toetsenbord gebruiken.