Is het mogelijk om X-Plane te leren beheersen zonder enige ervaring?

Ik hoop dat deze vraag goed gesteld is, en het niet gezien wordt als mening :)
Ik heb dankzij jullie hulp nu de Logitech Saitek Yoke en X-Plane 11 gekocht. Ik heb echter nog geen rijbewijs, dus geen basiskennis. Ik heb geprobeerd mijzelf door wat tutorials op internet en het spel wat aan te leren, maar ik loop vrijwel continu vast met termen die ik niet ken etc.
Nu heb ik gelezen dat Microsoft Flight Simulator wel wat meer tutorials heeft, dus dat zou een optie zijn.
Nu is mijn vraag: Is het reëel dat ik het vliegen en de termen goed onder de knie kan krijgen met Microsoft Flight Simulator, zonder basiskennis van een auto, en al zeker niet van een vliegtuig? :)
Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Games
3.6K

Het beste antwoord

Nee, het is niet mogelijk X-plane te beheersen zonder enige ervaring, dan zou je in één klap een zeer grote groep piloten met een €185.000 kostende opleiding in hun hemd zetten. Om met MS flightsim te beginnen is leuk, maar is absoluut geen serieuze kandidaat om echt te leren vliegen bovendien krijg je niet alle termen en de primaire basiskennis mee tijdens die tutorials om überhaupt een vliegtuig aan de grond te krijgen(volgens de geldende regels van bijv. VFR). X-Plane is al een hele stap in de goede richting maar merk je dat de leer-curve nogal steil is. Je komt heel veel te weten op diverse fora, en ATC van X-plane geeft ook vluchtplannen uit om van A -> B te vliegen. Een goed forum om mee te beginnen vind je in de bron.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor je uitgebreide antwoord. Als ik een spel speel, heb ik hem het liefst wel goed onder de knie. Is dat vrijwel onmogelijk met X-Plane als je geen ervaring hebt?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kijk als je weet wat rudder-ratio is...dan is dat probleem in elke simulator hetzelfde. Het gaat er om dat jij je inleest in de materie wat al die zaken en afkortingen betekenen, heel veel van die kennis ligt gewoon te grabbel op internet. Het verschil per simulator is dan alleen nog de key-bindings, met E start je in MS FSX de Engine, met X-Plane gaat dat met de functie toetsen. Je moet je het zien als dat je autorijden leert vanuit een boekje(theoretische deel) je dan de basale dingen leert in een auto, maar daarna kun je in elke auto stappen en wegrijden.... Dat geldt ook voor X-Plane, het semi professionele karakter komt van de ondersteuning in heel veel hardware waaronder die Saitek spulletjes, maar laat je niet afschrikken door de hoeveelheid functies en instellingen, uiteindelijk staat er een vliegtuig waarin je weg kunt vliegen als je de basis kennis hebt, en de essentie van veel begrippen in de luchtvaart begrijpt, en dat begint bij veel zelf-studie.