Wat is mijn ip bij een game?

Voorbeeld: Ik maak een account op een spel aan, ik noem maar iets: Habbo en ik heb me eigen IP, en ik verander de ip hou ik dan mijn eigen op het spel of de andere?
Gewoon vraag wegens nieuwsgierig heid.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Games
1.6K

Antwoorden (1)

Je (externe)IP-adres is het adres waarmee je je bekendmaakt op dat moment. In het algemeen kan je met een account altijd op verschillende IP-adressen aanmelden. Zolang je maar met hetzelfde account aanmeldt.

Praktisch. Je maakt op jouw PC bij jou thuis een account aan voor Minecraft onder de naam Jantje12. Je gaat naar je vriend die ook MC heeft geïnstalleerd, hij logt uit, en jij logt daar in. Resultaat ander IP-adres, maar toch log je prima in, met jouw account (Jantje12).

Toegevoegd na 4 minuten:
Soms wordt je gebanned op je account. Je mag dan niet meer met dat account inloggen. Je kan dan opnieuw MC aankopen en een nieuw account aanmaken. Stel je wordt dan wederom gebanned en je krijgt een IP-ban, dan mag je niet meer vanuit jouw huis MC spelen. Zolang je dat externe IP-adres behoudt. Sommige internet providers geven je vrij vaak een ander extern IP. Bij andere providers is je IP (lange tijd) hetzelfde.

Bij een zakelijk abonnement heb je een vast IP, immers je moet altijd te bereiken zijn als je een website draait op dat IP. (of voor andere diensten).