Mag mijn jongste zoon nog minecraft op de x-box spelen als hij zich daarna draaierig voelt in zijn hoofd?

Sinds begin deze week heeft hij minecraft voor de x-box. Maar na een spelletje - had vandaag wel 2 uur na elkaar gespeeld, maar eergisteren had hij ook last na een half uurtje- had hij last van zijn hoofd. Zijn broer wou met hem spelen, maar die is nogal drukdoend en daar kan hij ook niet zo goed tegen. Aangezien erop staat dat die spelletjes epilepsie kunnen uitlokken, vraag ik me af of dit nu slecht is voor hem

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat had ik ook. Hij moet nog gewoon even wennen aan die blokjes en dat alles er zo raar uitziet. Draagt hij een bril ofzo? En als je in de instellingen van de spel FOV ziet, onthoud waar je het zag, zet het hoger, lager, expirimenteer gewoon een beetje. Welke niveau hij van FOV het fijnst vindt laat die staan, dan krijgt hij langzamerhand geen hoofdpijn meer. Ook kan je de helderheid van de televisie lager zetten.

Ik wil geen open deuren intrappen maar .... als hij mottig is na twee uur spelen,... misschien geen twee uur na elkaar te spelen. Zelfs voor werken op de pc raden ze aan om elk uur minimaal eventjes 'iets' te doen. En in geval van mijn ogen,... elk kwartier tot half uur gewoon even op iets veraf concentreren. Dan moeten de spieren anders even staan en dat kan pijn aan de ogen tegengaan. Verder is de raad hierboven wel ok. Zoek de instellingen die voor hem het aangenaamste zijn. Maar spelen met mate is volgens mij de belangrijkste raad. PS : ik ken je zoon niet en of die al dan niet gevoelig is voor epi-aanvallen. Moest je twijfelen, dokter.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100