Dat ligt niet aan de hoeveelheid GB van je videokaart, het kan zijn dat eentje met 2gb wel lagg heeft en eentje met 512mb niet. Ook kan het aan je andere componenten liggen, als je een hele slechte processor hebt kan hij ook laggen, of als je te weinig ram hebt.

De minimum specs van minecraft kan je bekijken in bron, als je je daar aan houdt zou die niet moeten laggen.
Jaspro101
9 jaar geleden
Minecraft draait niet op een video kaart maar op RAM, 6 tot 12 GB is genoeg om het goed te draaien.