is er een verschil tussen 1680x1050 en 1920x1080 tijdens het gamen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
5.1K

Antwoorden (2)

Ja. De resolutie is dan lager of hoger en dus de prestaties en de scherpte. Ik zou niet snel een lagere resolutie instellen dan de native resolutie van je beeldscherm. Vooral tekst in menu's wordt dan onscherp.

Toegevoegd na 34 seconden:
Of bedoel je, is er een merkbaar verschil visueel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zul je er iets van merken als je naar 1080p upgrade?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet spectaculair veel nee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zolang je maar native resolutie speelt zal je weinig verschil merken. Cutscenes zullen zonder zwarte balk zijn (je gaat van 16:10>16:9), prestaties zullen iets minder zijn. Wellicht dat het beeld van de nieuw aan te schaffen monitor beter is in een ander aspect.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Denk aan zwartwaarde (ik zou mijn 1920x1200 monitor zo inruilen voor beter zwart).
Dat klopt. 1680x1050 is alsnog hoog genoeg. Dat betekent dat het scherm bestaat uit 1680x1050 pixels. Dat betekent dat het beeld scherp is. Bij een hele lage resolutie zoals 800x600 zie je alles in duidelijke pixels.
1920x1080 is nog beter. Het beeld is scherper, maar je fps zal wel een stukje lager zijn.

Ik raad je aan om met 1680x1050 te spelen. Maar als je computer 1920x1080 moeiteloos aan kan, is het handig om daar voor te gaan.