Hoe maak ik mezelf OP op mijn MC server?

Ik heb al veel geprobeerd zoals in de server.properties zie afbeelding mijn naam te zetten. Of ingame /op te doen. Maar dan zegt ie You do not have the permission to use this command. Dus dat werkt ook niet. Ook heb ik al geprobeerd in ops.json mijn naam te zetten maar ik ben al te weten gekomen dat dat nu niet meer werkt omdat Minecraft nu met ID's werkt en niet meer met namen. Kunnen jullie mij helpen want ik wil mezelf een command block geven en dat werkt ook niet.
Ik ben ten einde raad.
Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De enige manier om een speler op te maken is via een andere speler die op is, of via de console. Omdat er geen ops in je server zijn moet je het dus via de console doen. In de server console moet je het commando 'op ' geven. Zonder de aanhalingstekens en geen / voor het commando. Vervang door je minecraft naam. Om command blocks te kunnen gebruiken je 'enable-command-block' naar true veranderen in je server settings. De speler die de command block wilt gebruiken moet een 'op' zijn en in creative mode spelen. Laat even weten of het gelukt is! p.s. Jezelf proberen te oppen met het /op commando ingame is zinloos. Als je geen op bent dan gaat het niet werken omdat je op nodig hebt, ben je wel op dan doet het commando ook niks omdat je al op bent. Toegevoegd na 17 minuten: Na je andere vraag gelezen te hebben zou ik je aanraden om de jar versie te gebruiken ipv de exe. Die exe heeft voor mij niks anders dan problemen opgeleverd... https://minecraft.net/download Onderaan de pagina kan je hem downloaden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100