sinds kort crasht mijn laptop bij ieder spel dat ik spel na ruim 10-15 minuten , wat kan daar de oorzaak van zijn en wat kan ik daar aan doen?

dit gebeurd sinds kort en ik heb niks speciaals gedaan waardoor dit zou kunnen komen , en als mijn laptop dan crasht en hem dan weer opnieuw opstart kom ik in het windows fouten herstel menu is er dan meschien iets mis met mijn laptop? wederom is mijn laptop vrij nieuw ruim 3 kwart jaar en ik heb geen idee hoe dit nouw komt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat bedoel jij bij crasht? gaat hij meteen uit of loopt hij vast?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, wat krijg je bijv te staan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hij gaat meteen uit zonder enige waarschuwing en het spel loopt ook gewoon op rolletjes voor dat hij uitvalt, er komt geen fps lag ofzo hij gaat gewoon uit zonder reden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Oververhitting.
Dat is meteen het eerste wat in mij opkomt. Het systeem beschermt zichzelf, en gooit gewoon alles uit. Het zou me niet verbazen als je een Acer hebt, standaard probleem van Acer. Een coolpad kan een uitkomst bieden, of door een deskundige (mycom) laten schoonmaken, kost €35,- bij hen. Bij mijn oude Acer was het de GPU (niet te verwarren met CPU) die ging opwarmen tot 90 graden. Dit gebeurde allen bij gamen (World of Warcraft) niet bij andere dingen. Ik wens je succes, want beide adviezen die ik je gegeven heb, zijn van tijdelijke aard. Het probleem zal blijven terug keren. Ik heb een jaar geen last gehad, en toen begon het weer. Ik heb hem gesloopt, en een desktop gekocht.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Zelf stof uit de fan halen, zal vermoedelijk niet helpen. Een deskundige zal hem openmaken, en helemaal schoonmaken, van binnen. De Acer heeft ook een beperkte bios, dus je kan helaas ook niets aan de fan instellingen veranderen. Misschien dat daar wel een programma voor te downloaden is, dat heb ik allemaal niet geprobeerd. Dan kun je de fan misschien op "continu" zetten, maar ook daarbij is het de vraag...helpt dit? Hoe dit bij andere merken laptops is weet ik niet.

Antwoorden (3)

Het handigste wat je kan doen is even een systeemherstel doen, dan kan je daarna zeker weten dat het nergens aan ligt. Later kan je altijd even een "computerdokter" laten komen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en hoe doe ik die "systeemherstel" ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat kun je vinden gewoon bij zoeken intypen.
Her kan zijn dat er te veel stof in de koeling zit.
Mijn zusje heeft dat namelijk ook gehad en hebben wij de laptop koeler schoon gemaakt.
Er zat een dikke laag stof in.
Door dat stof wordt de computer te warm, als hij te warm is gaat hij meteen uit om zo schade te voorkomen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook zeg jij dat het bij spel gebeurt dan draait te koeler harder omdat de laptop dan ook warmer wordt.
Bij het internetten zul je ook krijgen alleen duurt dit langer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij internetten is het nog nooit voor gekomen en als ik vrij ben staat mijn internet wel 24 uur aan bij wijze van spreken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vraagt ook niet zo veel van de computer zelf.
Mischien dat de koeler wel harder gaat dan normaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+Gamen is de druppel die de emmer laat overlopen. Alles van je laptop staat dan te werken.
Waarschijnlijk is het een combinatie van te veel open laten staan (internet, muziek, meerdere spellen) en te veel stof in je koeling.
Maak hem eens open en maak hem stofvrij.
En Als je gaat gamen zet je ventilator van het oppervlak af zodat hij mrrt lucht kan aanzuigen