hoe kun je zorgen dat een oud spel beter werkt op een nieuwe pc, zodat hij niet steeds vastloopt na een paar uur?

Ik heb bijv. Rome Total War bij steam gekocht, maar na 19 uur speeltijd valt het spel steeds uit en komt de melding uit de foto in beeld. Dat is verschrikkelijk vervelend omdat ik er al veel tijd aan heb besteed en niet alle opgeslagen spellen kwijt wil.

Ik heb windows 7 64bit.
ik weet ook zeker dat m'n pc goed genoeg is om zo'n spel te kunnen spelen. Nieuwe en best grote spellen werken wel zonder problemen.

Total war is een spel uit 2004, toen er nog geen windows 7 was. Ik denk dat dat er misschien iets mee te maken heeft, maar weet het niet zeker. Ook weet ik niet of er standaardacties zijn die je moet ondernemen om een oud spel te kunnen spelen op een nieuwe pc, want na het downloaden heb ik hem alleen geïnstalleerd en verder niks anders gedaan.

precies hetzelfde heb ik met Stronghold 2, ook een spel dat ongeveer net zo oud is als total war. Ik hoop dat iemand weet of hier iets aan te doen is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
1.2K
crispy
9 jaar geleden
na 19 uur spelen val je zelf in slaap, zou het daar niet aan liggen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
niet 19 uur achter elkaar xD

Antwoorden (3)

Meestal komt het door een nieuwere versie van directX. Hier is niet veel aan te doen, alleen een oudere directX installeren, maar dan krijg je weer problemen met nieuwere games. Oftewel: hier is niet veel aan te doen. Sorry dat ik het moet zeggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoop dat het niet aan de versie van DirectX ligt, maar ik geloof wel dat die kans best groot is, heb er al vaker iets over gehoord. ga ik misschien tijdelijk de oudere versie van directX erop zetten en kijken of het werkt. Bedankt voor je antwoord.
Tja als je het bij steam gekocht hebt dan is er misschien een forum te vinden die je kan helpen ? ik weet ook niet in hoeverre steam gekoppeld is aan total war in dit geval

Maar wellicht kun je toch beter op zoek gaan naar versies op disk met serienummers ed ?
Misschien is het draaien van een xp in een virtuele box met daarin steam en total war een optie ?

Of nog een oude xp pc op de kop tikken en het daarop spelen ? ik weet niet in hoeverre total war een online game is ?

of een dual boot ? met xp special voor die oude games ?
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
heb het ook al op een steam forum gezet, maar daar kreeg ik geen antwoord.
Een paar jaar geleden had ik dit spel ook gekocht, maar dan gewoon op een disk uit de winkel en ik kan me nog herinneren dat ik toen ook dit probleem kreeg, maar dan wel na een hele lange tijd. Denk dat het kwam doordat ik toen overging op windows 7. ik heb ook geen idee hoe ik xp op een windows kan draaien en
een oude pc kopen voor 1 spel vind ik het ook weer niet waard xD. Als er niks aan te doen is ga ik maar een ander goed strategiespel zoals deze zoeken.
hallo, ik weet niet zeker of het werkt maar het valt te proberen toch?

het kan misschien met de volgende stappen:

ga met de rechtermuisknop op het spel staan( of maak eerst ff een snelkoppeling)
Ga naar eigenschappen
Ga bovenin naar compatibiliteit
selecteer "dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor:"
druk daarna op windows xp (service pack 3)

Als het goed is zou dit moeten helpen.

groetjes

Toegevoegd na 59 minuten:
p.s. bij mij werkte het bij grand theft auto san andreas. ik had windows 7 (nu 8) en ik heb hem toen terug gezet naar windows xp en toen werkte het spel prima!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik op de snelkoppeling met de rechtermuisknop druk en naar eigenschappen ga, komt er zo'n nieuw klein venster in beeld met de volgende tabs:
Algemeen- Webdocument- Beveiliging- Details- Vorige versies
Ik zie nergens Compatibiliteit staan, ook niet binnen een van deze opties........
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dan weet ik het ook niet sorry