Wat is het gevolg als je videokaart niet de aanbevolen is?

Wat gebeurt er tijdens het spelen van een spel als alleen de videokaart niet voldoet aan de aanbevolen eisen bij "can i run it"

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Over welk spel gaat het?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat op dit moment om styx: master of shadows, maar over het algemeen is dit ook de reden waarom "can i run it" aangeeft dat mijn pc het spel niet aan zou kunnen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het een paar keer opgezocht en jouw kaart lijkt prima in staat om het spel zelfs op high te spelen

Antwoorden (2)

Lage FPS-rate (Frames per second), of haperingen.

Can you run it gaat volgens mij niet uit van de allerlaagste settings, dus als het verschil niet té groot is zou het kunnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan dan een lagere framerate en een lagere kwaliteit verwachten. Als bijvoorbeeld je shader-versie niet nieuw genoeg is heb je minder realistische schaduwen, als je niet genoeg VRAM hebt dropt je framerate op momenten in het spel waar veel veranderingen in de omgeving plaatsvinden. Als je de kwaliteit niet op Ultra/High zet maar gewoon op Normal/Low zou alles gewoon goed moeten komen, aanbevolen gaat uit van hoge instellingen op een scherm met een hoge resolutie.

Toegevoegd na 44 seconden:
Als het een beetje een bekend spel is kan je ook zoeken naar benchmarks van het spel op jouw (of een vergelijkbare) grafische kaart.

Toegevoegd na 27 minuten:
https://www.youtube.com/watch?v=Yl2sPSumO_0
Dit is een benchmark van het spel op jouw videokaart. Kijk en oordeel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit ziet er inderdaad goed uit. Ik heb ook voor andere spellen gekeken op youtube en ook opgezocht bij "can i run it". bij sommige spellen geeft hij ook aan dat het ram geheugen van de videokaart niet genoeg is. Kan ik het resultaat hiervan ook al gelijk zien in de filmpjes of geeft dit een ander resultaat?