Hoe kun je een minecraftwereld overzetten naar een andere ipad?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
8.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wil je een Minecraft PE wereld naar een ander apparaat overzetten, of wil je een Minecraft PC wereld naar een Minecraft PE wereld overzetten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hetzelfde minecraftspel staat op twee verschillende ipads. Met een vriendje speelt hij via wifi in dezelfde wereld. Ik wil het minecraftspel van een ipad verwijderen, maar wil dan de "wereld" overzetten naar de tweede ipad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
OK. Dan zal je een programmaatje moeten downloaden genaamd iExplorer. Doe de 30-pin/lightning connector in de iPad en sluit de USB aan jouw computer. Zorg dat er geen Apps open zijn en open iExplorer. Hij ziet automatisch je iPad en je zou link in je scherm een map zien die "Applications" heet, klik daar op. Ga dan naar "Documents" en daarna "Games", klik dan op "Com.Mojang". Nu zie je iets dat lijkt op "Minecraft World Saves", als je dat opent dan zie je alle werelden die je hebt. Kopieer de wereld die je wilt houden en zet ze op je bureaublad. Nu kun je de eerste iPad van de computer af halen. Sluit nu de iPad waar je de wereld op wilt hebben aan de computer. Ga op die iPad ook naar de "Minecraft World Saves" en sleep het bestand van je bureaublad naar de "Minecraft World Saves" map.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Max Koopmans,
Alles gelukt. Ik moet zeggen dat het inzien van een apple product als een ipad op deze manier mij een bijna euforisch gevoel gaf.
Heel erg dank voor je hulp.

Antwoorden (1)

Back up maken via icloud en dan op de ipad installeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn dank voor je reactie.
Ik kreeg de tip om het programma IEXPLORER te installeren en hiermee de bedoelde bestanden over te zetten. Dat werkte prima.
Bij het overzetten van een backup van de ene ipad naar de andere ben ik altijd bang dat ik van de ene alles en van de andere niets krijg.