Waarom wordt er bij Guitar Hero etc ge-motion captured?

Je zou ook gewoon concertfilmpjes van de artiesten op de achtergrond kunnen laten draaien :P

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Je zou die vraag toch echt aan de makers van Guitar Hero zelf moeten vragen:

Harmonix Music Systems, Inc.
625 Massachusetts Avenue, 2nd Floor
Cambridge, MA 02139

support@harmonixmusic.com

Ik vraag het mijzelf ook af, het zou toch veel leuker zijn als je echte beelden te zien krijgt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je concertfilmpjes gebruikt betaal je ook de film rechten daarvan en dat is weer duurder dan een animatie gebruiken. Dus om het spel betaalbaar te houden, en om spelers niet teveel af te leiden tijdens het spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is niet heel veel meer over te zeggen denk ik :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze betalen sowieso al rechten voor de muziek, die ze in Guitar Hero gebruiken. Dus dan kan het voor die filmpjes ook wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar bij plaatst sony wel video van artiesten in singstar. Dus nog steeds geen goed antwoord.
Guitar hero is erg grafisch ingesteld, de frets die voorbijkomen e.d. Op de pc zijn de eisen al aardig hoog. Als je hierbij ook nog filmpjes wil gaan zetten zul je behalve een ongelooflijk grote installatiecd ook nog meer grafisch werk moeten gaan verichten. Dit is nog wel te doen op de pc. Voor een spelcomputer betekent dit dat alles nog moet gaan passen op 1 schijf omdat niemand erop zit te wachten om continu schijfjes te wisselen tijdens het spelen Ook de kosten zoals hiervoor vermeld spelen een rol.