wat moet ik aan mijn pc uprgaden om er een game pc van te maken?

hoi allemaal, ik heb een best redelijke pc maar ik wil hem game klaar maken.
ik heb de hp pavilion p6 2104ed series.

Processor Intel Core i7-2600
Moederbordchipset Intel H61
Geheugen
Geheugengrootte 6GB
Geheugentype DDR3
Opslag
Hardeschijf bus SATA-600
Hardeschijftype 7200rpm HDD
Opslagcapaciteit 1TB
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Videokaart(en)
Videochip Radeon HD7570
Verbindingen
Verbinding (USB/FW) 6x USB 2.0
Video uit DVI-I, HDMI
Audio uitgangen Analoog (3,5mm)
Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n
Monitor
Schermdiagonaal 23"
Schermresolutie 1920x1080 (Full HD 1080p)
Overige specificaties
Desktoptype Tower/desktop
Desktop extra's Cardreader
Besturingssysteem Windows 7 Home Premium

mijn vraag dus welke van de onderdelen moet ik vervangen en waarvoor om een redelijke game pc te maken die bf cod, watchdogs enz aan kan.

mvg jasiu

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sws een andere videokaart(bijv. een nvidea), de processor is gwn goed, zo`n 3,4/3,8 ghz. En er is niet zo heel veel verder aan te veranderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook zo je misschien geen 6 gb ram moeten hebben maar 8.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1. Het is Nvidia
2. Je zal een bepaalde kaart moeten noemen. Je kan er weer net zo'n zwakke of zwakkere Nvidia-kaart instoppen als er nu een AMD kaart in zit.
3. Je zou ook een betere AMD-kaart erin kunnen stoppen.
4. Als je een betere videokaart erin stopt zal je waarschijnlijk ook een betere voeding moeten hebben. Zeker als er 1 of meerder PCI-e connectors op de videokaart aangesloten moeten worden.
5. Processoren beoordeel je niet op GHz. Nvidia GTX 760, of een AMD Radeon R9 270x (of 7950). Iets in die richting, hoger is altijd beter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dude nog bijdehander?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bijdehanter. Maar nee punten 2 en 4 zijn zeker de moeite waard om te vermelden na wat jij hebt gezegd. Je doet het nu lijken alsof elke willekeurige Nvidia kaart beter is dan de kaart die erin zit. Voeding is echt een ding als je gaat upgraden. Dat mensen nog steeds iets zeggen over Ghz'en en CPU's snap ik daadwerkelijk niet (althans zeker niet naar de overgang van P4>C2D).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je gaat er wellicht vanuit dat de vrager snapt wat je bedoelt, maar als dat zo was zou hij hier waarschijnlijk de vraag niet stellen. Mijn commentaar is in mijn ogen dus terecht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Megahertz_myth Dat verhaal is dus al sinds 1984 aan de gang.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Even een vraag, waar mee verdoe jij je tijd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gamen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jij?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke, das heel leuk. En wat wil je er mee bereiken? behalve hogere levels.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plezier hebben. Dat is wat meestal het idee is met tijdverdrijf. Je hebt er niks aan, je hebt plezier, en je verdoet je tijd.

Antwoorden (3)

Optimalisatie voor gaming door software en opschonen. Enige wat ik zo zie is de processor hardware die de boel afremt geheugen op de 2e plaats.,

U hoort echter de meeste titels gewoon te kunnen spelen op 720p 5 jaar oude amd systemen met een hd5770 en 4 gig redden dit ook net.

Optimaliseer de pc is mijn advies. Processor is lastig ivm de socket aansluiting op moederboard en evt. generatie kloof met huidige/krachtigere series.

Het game optimalisatie programma van Razer de keyboard fabrikant

Amd Evolved is ook een optie sinds u een Ati kaart heeft.

Games op low/medium of 720p

Eventueel kunt u er wat geheugen bijzetten 6 is niet heel veel Bf4 recommended voor high is 8gig watchdogs ook

Toegevoegd na 6 minuten:
Last maar zeker niet op de laatste plaats.... Koeling. Een koude processor werkt beter en met minder moeite. Daarom werken pro overclockers bv met stikstof. Zalmnn, Scythe, coolermaster als het maar lekker veel wind doorlaat. Voor hobby gamers, Watercooling voor zelfs nog betere koeling Hou met t type rekening met de andere fans en luchtstroom.

model front to back (lucht aanzuiging voorkant) of Back to front is het meest gebruikt hierin.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp je zou kunnen zou je de CPU upgraden(die juist ruim voldoet), maar de videokaart, die laat je zitten? "Daarom werken pro overclockers bv met stikstof." Neen. Overclockers werken met stikstof omdat ze de CPU of GPU zo ver overclocken dat deze zoveel warmte afgeeft dat stikstof nog vaak de enige manier is om de chip niet direct door te laten branden/zo warm wordt dat beveiliging inslaat en de PC uitgeschakeld wordt. Als je koeling gewoon goed is (zeg dat de CPU 40 graden wordt, 50 met gamen), dan wordt de CPU niet sneller als je er een betere koeler opzet en je hem afgekoeld krijgt tot 20/30 graden. Goede koeling is belangrijk, als de vrager een stockkoeler heeft die de boel niet goed koel kan houden is een gewone luchtkoeler prima, waterkoeling is hoogstens interessant als je met een topsysteem zwaar gaat overclocken, of als je minimaal geluid wil. Dit systeem heeft 100x meer profijt van een betere videokaart dan welke software optimalisatie of koeling dan ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
*Dus als ik het goed begrijp zou je de CPU upgraden als dat zou kunnen(die juist ruim voldoet), maar de videokaart, die laat je zitten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee ik denk dat dit door jou misschien nog een keer gelezen moet worden, de helft is verkeerd geinterpeteerd. heb nooit gezegd dat processor vervangen moet worden. geef dit in de volg zinnen zeker 3 x in het stuk aan dat de pc niet een blockade voor opgegeven games is. Pro overclocker staan op de top van het segment van kunnen van koelen, dit doen zij ivm stabiliteid en prestaties. Spijtig maar inderdaad hier in dit top segment is stikstof de keus bij extremen. Kan ook de pro segment lucht clockers als voorbeelden binnen diciplines kunnen noemen maar hun prestaties liggen lager. Ook zitten hun resultaten erg ver uit elkaar en heeft apperatuur meer invloed. Stikstof wordt gebruikt waar stabiliteid NOG hoger ligt en de processor dit overleeft door de kou. En ja deze info komt uit die wereld vandaan was een voorbeeld over temperatuur en performance.. Game pc is relatief begrip. een pc die Counter strike op 60 frames stabiel kan spelen is in de E sport al genoeg om een game pc genoemd te worden. League of starcraft niet eens mee gerekend. Ik heb dit meegerekendin de overweging, ben bang dat jij meer zwart wit denkt. Idiale bedrijfs temperatuur bij overclocken op 55nm architectuur is cq 22 graden, bij een 45 nm chip was dit zelfs onder de 20 geen flauw benul waar uw 40 graden als optimaal vandaan komt. Supercooling van chips is in bijvoorbeeld ruimtevaart heel gewoon. Lage cache en niet te hoge clocksnelheid van de processor was een mogelijke bottleneck voor de huidige krachtigste GPU's. Echter, deze noem ik niet als te doen voor snelheid. stel alleen vast dat deze niet optimale prestaties uit zaken als gpu zal kunnen halen aka Bottleneck. Ik snap dat de onderlegde min bij een duimpje wringt en wellicht meedraagt maar de beoordeling is hierdoor pertinent foutief. Natuurkundige basis pricipe. mineralen en metalen geleiden beter onder omstandigheden met een hoge moleculaire dichtheid en dat is tijdens kou. Denk aan supergeleiders.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je wil wil ik best een duimpje geven voor de videokaart vervang voorstel. Goede aanvulling. en die ben ik vergeten terug te plakken na de opsomming.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"heb nooit gezegd dat processor vervangen moet worden" Ik heb nooit gezegd dat jij dat zei, ik vroeg me af of ik jou goed begreep: "Optimaliseer de pc is mijn advies. Processor is lastig ivm de socket aansluiting op moederboard en evt. generatie kloof met huidige/krachtigere series." Als je zoiets zegt lijkt het er op alsof je het jammer vindt dat de CPU niet/lastig up te graden is. Eens? Over koeling. Jij deed het lijken in je antwoord of koeling opzich voor de prestaties zorgt(ik weet dat het niet zo is/jij weet dat het niet zo is, maar de vrager zou nu iets anders kunnen denken). Het is het overclocken wat voor de prestaties zorgt. Als je overclockt heb je koeling nodig. Dat is de manier om er tegen aan te kijken. Gooi maar stikstof op je CPU zodat hij 20 graden wordt ipv 40 graden, daar krijg je GEEN sneller systeem van. Alleen in het geval waar de CPU zo slecht gekoeld wordt en de CPU een intern systeem heeft welke zich bij extreme temperaturen terugklokt heb je wat aan betere koeling. Wat je probeert te vertellen snap ik wel en ik snap wel dat je bovenstaande begrijpt, maar de vrager kan het juist totaal verkeerd begrijpen zoals jij het in je antwoord stelde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Over GamePC. Jij hebt CS meegerekend. Ik heb meegerekend wat in de vraag werd gesteld. Watch Dogs op dit moment het spel met de zwaarste min. requirements als ik het goed zeg. Dus ja in dit geval lijkt het me zaak voor het hoogste te gaan. Dit was gewoon een gegeven uit de vraag. Over ideale temp. Je gaat weer helemaal in het overclock ding(waarom toch?). Maar oke. Wat ik probeer te zeggen is dat 40 graden prima is voor een goed gamesysteem. Verlaag de temp en je zal weinig spectaculaire FPS winst zien. Niet zoals je dat zal zien bij het aanschaffen van een videokaart die hoger is dan een 7570 op huidige games als Watch Dogs. "Lage cache en niet te hoge clocksnelheid van de processor was een mogelijke bottleneck voor de huidige krachtigste GPU’s. Echter, deze noem ik niet als te doen voor snelheid. stel alleen vast dat deze niet optimale prestaties uit zaken als gpu zal kunnen halen aka Bottleneck." Op dit moment is de GPU de bottleneck bij zwaardere games in zijn systeem. Hij heeft helemaal geen huidige krachtige GPU dus is het stukje sowieso irrelevant. De i7 is op geen enkel punt de bottleneck bij een 7570. Daar hebben we het nu over. "Ik snap dat de onderlegde min bij een duimpje wringt en wellicht meedraagt maar de beoordeling is hierdoor pertinent foutief." Oh nee hoor. Het gaat me niet om de minnen. Anders had ik jou hier ook een min kunnen geven bijvoorbeeld, maar die vind ik niet nodig, het is namelijk verder geen onjuist antwoord. Het gaat me echt om de inhoud. Heb gewoon het idee dat de vrager een vertekend antwoord krijgt op sommige punten. Dat probeer ik de vrager en jou duidelijk te maken. Daarom heb ik het ook geen plus gegeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laat ik het anders stellen. Wat zou het percentage verschil zijn in FPS als je in het geval van de vrager: -de koeling zou verbeteren (voor mijn part met stikstof naar 10 graden brengen)
-de CPU zou verbeteren(upgraden/overclocken)
-het RAM zou verhogen (zonder de GPU te upgraden)
-de GPU zou upgraden ? In mijn optiek zou de enige echte verbetering de GPU zijn. En nog wel een verdubbeling of meer ook, met zo'n extreem zwakke GPU.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen een goede koeler, ik heb er ook een in mijn systeem, maar dat is dus om de boel koel te houden. Niet om de prestaties te verbeteren. Mocht het daadwerkelijk zo zijn dat koelere CPU een betere prestatie geeft is dat niet het hoofddoel. Om de prestaties te verbeteren heb ik de zwaarste GPU gekocht die mijn budget me toeliet en een i5 omdat een i7 vaak toch geen meerwaarde heeft in games.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
geef dit in de volg zinnen zeker 3 x in het stuk aan dat de pc niet een blockade voor opgegeven games is. Ben ik het dus volledig mee oneens. Ja je kan met een hoop geschroef in de settings de game speelbaar krijgen. Dat is nou net niet het idee wat ik krijg bij een "GamePC". Dat is een verschil van mening, niet van feiten. Aangezien Watch Dogs draaiende te krijgen is. Ik zou toch altijd gaan voor meer dan de recommended specs. Zeker als je in de toekomst ook nog een ander spel wil gaan spelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoef dit niet te verantwoorden of uitleggen. Dat vindt ik ook het niet waard. Ik gebruik mn energie liever voor zaken als vragen nauwkeurig lezen en inleven en zorgen dat als ik dat zeg ik dit ook kan weerleggen en onderbouwen en het geen antwoorden bevat die mn neefje van 4 al als logisch ziet. Deze kwestie die nu speelt waardoor jij gepikeerd bent en ik niet is persoonlijk perspectief en visie. Zwart wit tegenover kleuren beeld We kunnen dus heen en weer posten maar we zitten niet in dezelfde frequentie of golflengte. Jij vervangt een gpu ik zoek eerst naar wat er met huidige zaken kan. Jij gooit die opmerking op zodra je videokaart ziet staan t moet toch een keer goed zijn , ik probeer precies te acterhalen welke componenten waar allemaal toe in staat zijn. De r9 270 en watchdogs? en battlefield4? google deze barstens vol mensen met lage framerate in bijde games met die kaart. in combinatie met die cpu R9 270x heeft dit bijna niet of in elk geval een stuk minder. maar goed hier je antwoorden als laatste blijk van wil je punt te snappen vanuit jouw perspectief. En te vertalen wat mijne is. Schatting fps weet iedere gamer en zeker iedere it medewerker is een hypothese. als....... dan...... schatting is ook geen wetenschap en heeft geen waarde maar ik pas me aan. zwart wit..... Geoptimaliseerd met een veilige overclock op vragers cpu gpu en timing + voltages en 8 gig om en na bij de 6 tot 10 frames. Voor jouw info gelijk aan de gesimuleerde setup voor 140 euro. Met een kaart die je wel noemt maar niet hebt gelezen dat deze issues heeft in watchdogs en met deneb en sandy processor structuren Hopelijk het zelfde iets meer na cfg tweaken en processor unparken......de R9 270x heeft dit veel minder maar daar moest het systeem per component voor worden bekeken. Hoe weet ik dit? Op de game forums naar de informatie naar de combo van die processor met gpu's, ik heb namelijk de R9 270 met een deneb en dus ook de problemen die jouw oplossing gezien de i7 sandy zeker niet uit te sluiten zijn. Fraps is framerate daardoor 15 tot 50 fps op resoluties van alles boven 720P in watchdogs Deze heeft plaats gemaakt voor een R9 270X na overleg winkel en probleem is weg.42 tot 48 frames per sec, 1080p @ high zonder v-sync op een ruim 5 jaar oude amd overclocked die heeft dan wel 4mb meer L1 cache dan de i7 2600 en overclocked dezelfde snelheid met 3.6ghz
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2026085/gtx-770-ligthning-2600-fps-single-game.html http://www.overclock.net/t/1172530/is-the-intel-stock-cooler-really-that-bad De sandy 2600 reden om koeling aan te snijden. Is al een punt sinds de serie uit is. Dit is 2 uit een legio post. En de meeste mensen houden de stock koeler.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze kwestie die nu speelt waardoor jij gepikeerd bent en ik niet is persoonlijk perspectief en visie. Zwart wit tegenover kleuren beeld Waarom heb je de indruk dat je gepikeerd bent? Ik ben het gewoon niet in alle opzichten met je eens, of vind dat je een en ander zo uitlegt dat iemand die het leest zonder het verstand ervan de verkeerde indruk kan krijgen van wat nou precies belangrijk is(althans in mijn ogen). In een andere vraag zou ik veel van de mogelijkheden die je bespreekt nog snappen. In dit geval vraagt de vrager expiciet om een upgrade zodat zijn PC de zwaarste spellen aan kan. Het missen van een GPU-upgrade in je antwoord welke in deze(iig voor mij) zo voor de hand ligt, en dan het wijzen op dingen die van wat ik er van weet minimale beetjes zullen helpen(koelen/RAM upgrade zonder GPU-upgrade/CPU-upgrade*) zullen dan tot een reactie lijden. *Althans daar leek je op te wijzen. De 270x is een voorbeeld ik geef er meer en ja dat is in principe een blind voorbeeld, dat jij precies weet dat bij specifieke combinaties in bepaalde systemen bij bepaalde games problemen opleveren is mooi voor de vrager (of jammer voor jou aangezien je het weet omdat je juist dat probleem ondervindt). Overigens is het met bijna elke combi of gamer bij elke game wel een keer raak qua problematiek, ik kan dus alles gamefora nagaan om mogelijke problemen te vinden bij elke GPU/CPU-advies en dan kan je dus nooit meer wat adviseren aangezien er altijd wel iets te vinden valt. Je gaat nu bijv. heel heel specifiek in op jouw exacte probleem. Dat haalt niet weg dat een betere GPU gewoon meer FPS zal laten zien in een game. 6-10 frames?
Voor jouw info gelijk aan de gesimuleerde setup voor 140 euro. ?? Als je de 7570 vervangt voor een 270x zou dat minstens een verdubbeling van FPS betekenen. Zoals ik al liet zien zou dat met een 7750 al het geval zijn, dus zeker met een 7570. Dat is dus mijn hele punt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"De sandy 2600 reden om koeling aan te snijden. Is al een punt sinds de serie uit is. Dit is 2 uit een legio post. En de meeste mensen houden de stock koeler." Zoals ik al gezegd heb. Ik heb NIKS tegen een betere koeler dan een stockkoeler. Alleen gebruik je een koeler in de regel voor koeling, niet voor de prestaties(zoals jij het door je verwoording soms laat lijken, als IK dat zo lees zal de vrager het nog waarschijnlijker zo opvatten). (Totdat je tegen het punt aan loopt dat de CPU door extreme temperature zichzelf terug gaat clocken.) Dat was mijn punt. Betere koeler=goed, denk niet dat je er FPS winst mee behaalt als je een gewoon gekoeld systeem hebt. Eens? Overigens gaat de ene link over de GPU temperatuur, die met Afterburner weer gefixt wordt door het sneller zetten van de GPU fan. En de andere kan ik niet openen. Niet dat ik niet geloof dat die stockkoeler niet crap is. Ik zou zelf nooit met een stockkoeler werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Koelte is stabiliteid,..... brengt me op een voorstel. Laten we dit naar pm verschuiven. De reden nl. dat ik dit als zodanig ervaar is dat je ophoge poten een verklaring wou waarom de minwas gegeven, vervolgens geef ik dit aan met meest voor de hand liggende reden. Had ook kunnen zeggen "open de regelementen jouw antwoord valt buiten de richtlijn". Wie weet is dit niet eens mijn min alleen mijn verklaring. Verdediging is geen schuldbekentenis maar een bemiddelende rol. En dat is het...... je projecteerd frustratie naar mij en weet niet eens of dat je target is die de min gaf of de persoon die de reden verklaarde uit vriendschappelijkheid en hulp. Ik geef een verklaring en raaaaage. Je reactie lappen text te spenderen hieraan en aan het nalopen hoe waar of correct mijn antwoorden dan wel niet zijn. Op andere vragen mijn antwoorden "verbeteren" is dan een ander deel van de psyche.. zoals gezegd, geeft niets. Mijn argument het RAM te vervangen en zonder reden te zeggen dat dit niet helpt als jouw gpu vervangings tip niet is uitgevoerd is een ander punt Alpha gedrag noemt men dit ook wel. Je weet zelf ook wel dat 2gig extra echt wel merkbaar is t is ook 33% dus niet helpen is te onwaarschijnlijk, Misschien niet maar achtergrond programma's, laden en mappen wisselen sneller maakt en ook lage cache processord ksn helpen maar dat is door alpha phase irrelevant. Mensen en emoties zijn vreemd. wordt wel lastiger te verdedigen als ik zou zeggen dat ik nooit heb gestemd maar slechts hulp bood door een verklaring voor je te zoeken :) Duidelijke reacties, heel menselijk maar heb me te ver in de menselijke psyche en sociallmaatschappelijke omvang verdiept om dit niet als geprojecteerde frustratie of pikering te lezen en ervaren. Ik snap dan ook iemand vervolgens dan nog met argumenten durft aan te geven dat bv een 5k x 1080 resolutie test van 1 game in een onrealistische etup zonder de vragers details zoals de processor incomplete analyses zijn. Dat het de druppel is. Denk hier over na, koel af en Pm of niet, een mens heeft de vrijehand in of we reageren maar niet in hoe. Soms is dat alleen feller dan nodig :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Serieus die tomaat spoort niet helemaal, hij leest echt niet goed. Je moet misschien weer even een lees cursus volgens ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zie je punt gewoonweg niet. Het is een technische discussie die we hebben. Ik zie mijn andere antwoord als correct(en reglementair), jij blijkbaar niet (of je wel of niet een min gegeven hebt interesseert me niet, wel dat je zegt dat het niet waar is wat ik zeg), ik probeer aan te tonen dat een GPU upgrade in het andere antwoord wel zinvol kan zijn. Zolang je dat niet accepteert (wat je niet hoeft) kan je het toch ook niet vreemd vinden dat ik er alles aan doe om aan te tonen dat het wel zo is (als dat mijn overtuiging is). Dat is inderdaad wellicht mijn zwakte, ik zou ook kunnen stoppen te overtuigen ik houdt echter van het voeren van een discussie, dus is er voor mij geen reden om te stoppen. Zoals nu ook weer. Neem je de 5k x1080 resolutie* mee en een verschil in CPU. Wil je nu echt blijven beweren dat als de vrager in de andere vraag een betere GPU neemt, hij 0 verschil gaat merken? Tuurlijk zal de waarde van FPS stijging niet exact liggen zoals in de gegeven benchmark, maar wat jij daar beweert(dat het verschil niet merkbaar zal zijn) is gewoonweg onjuist in mijn ogen. *Een hogere resolutie kan je gewoon vergelijken met een vorm van AA, "supersampling", je blaast dan de resolutie op en schaalt hem weer terug naar de native resolutie, dezelfde taxatie op een GPU als een extreem hoge resolutie. Over RAM 6/8GB. Ik ben er vanuit gegaan dat 8GB RAM weinig zin zou hebben in een niet-topsysteem. Daar heb ik 0 bewijs voor en is dus een zwakke uitspraak. Ik weet dat het 33% meer is, ik weet ook dat 16GB 100% meer is dan 8GB, maar dat er zolang je de 8GB niet volop gebruikt je ook niks aan 16GB hebt (dat idee). Ik verwacht nog steeds weinig spannends, maar ik zou het mis kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aan de andere kant vond ik je antwoord hier vreemd (allerlei dingen noemen, maar het missen(of zelfs beweren dat het niet nodig zou zijn?!) van een GPU-upgrade terwijl specifiek om een upgrade gevraagd wordt en deze mij ver superieur lijkt aan elke mogelijke andere upgrade/tweak, en afbreuk doen aan het idee van een GamePC door graf. instellingen terug te gaan schroeven wat in mijn ogen dus juist de verkeerde kant op denken is. Dat hoort juist in antwoord waarin iemand juist niet wil upgraden, maar meer FPS wil zien zou ik zeggen. Dat was in mijn ogen een reactie waard (had ik ook gedaan als de andere antwoord/reactie er niet was geweest). Dan beweer jij dat ik niet kan lezen (nogal een persoonlijke aanval). Als ik dan probeer aan te tonen dat ik wel goed begrepen heb wat je zegt, maar het er niet eens ben met wat je zegt, ben ik fel/gepikeerd/schrijf ik lappen tekst/weet ik wat voor moois. Zelfs als zou het zo zijn, wat dan nog. We hebben een discussie, mag je daarin niet fel zijn? Ondertussen leer ik wat van jou, de vrager van ons beide, en jij wellicht wat van mij.
Je moet er gewoon een betere videokaart in stoppen. Liefst een Nvidia GTX 760 of Radeon R9 270x (of 7950) of hoger.

http://www.techspot.com/review/827-watch-dogs-benchmarks/page4.html
Een 7750 haalt de 30 FPS niet eens op high @1680x1050 laat staan de 7570 die jij hebt. Wanneer je wel/niet over een "gamePC" praat is natuurlijk lastig. Maar als je niet eens op de native resolutie kan spelen van je monitor op +60FPS met medium settings vind ik het lastig om het een gamePC te noemen(maar dat is persoonlijk).

Als je een zwaardere videokaart neemt, zal je ook een zwaardere voeding moeten nemen. Een videokaart fabrikant geeft op zijn productpagina een wattage aan wat meestal vrij hoog ligt. Je kan daar vaak zomaar 100 watt onder gaan zitten.

Een mogelijke optie is nog het geheugen uit te breiden, Watch Dogs is een spel dat bijvoorbeeld met 8 GB overweg kan.

Toegevoegd na 3 uur:
Het geheugen uitbreiden zonder de GPU up te graden zal ook weinig zinvol zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Jasiu19,

Er zijn een paar dingen die je zal moeten veranderen.
1, De geheugengrootte zal op zijn minst 8 moeten zijn, 12 zal perfect zijn.
2, Je hebt echt een betere videokaart nodig, ik raad je een AMD radeon 290 of een nvidia gtx 770, deze kunnen bijna alle games in ultra halen. De nvidia gtx 780(ti) is ook een goede keuze, maar wel een stuk duurder.