Hoe maak je je minecraft server 24/7?

Ik heb een Bukkit-Server gemaakt. Ik zou hem graag 24/7 maken zonder dat ik er geld aan kwijt raak. Ik heb wel meerdere filmpjes gezien waar je hem 24/7 maakt (gratis) maar dan sluit de server zich na 15 minuten al weer af. Ik wil hem graag laten hosten met plugins en meerdere worlds (want ik gebruik multiverse core). Zou iemand hem voor mij willen hosten? Of weet iemand hoe ik hem helemaal gratis 24/7 maak?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gratis bestaat niet op deze manier, aangezien een computer altijd stroom verbruikt. Misschien - en dat meen ik serieus - kun je een alternatieve stroombron gebruiken zoals zonne-energie of windenergie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha bedankt voor het idee maar ik denk niet dat ik het ga proberen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb zelf een Raspberry Pi. Een kleine goedkope computer (€35) waar je zoiets erg energiezuinig op kunt hosten. http://raspberrypi.org.

Antwoorden (1)

Je zal toch echt bij een hosting bedrijf een server moeten aanschaffen of je pc 24/7 aan laten staan, het is denk ik onmogelijk dat dit gratis aangeboden word.
Een minecraft server die gehost is staat meestal opgeslagen in een datacentrum, de host huurt daar een ruimte en in die ruimte komt de server dan te staan.
Deze ruimte kost natuurlijk ook weer geld.