Waarom laadt League Of Legends zo langzaam?

Een week geleden is mijn computer vastgelopen en heb ik de aanbeveling gekregen mijn pc te resetten. Al mijn bestanden kon ik behouden, maar een aantal programma's moest ik opnieuw installeren.
Sindsdien is mijn laadscherm van League of Legends enorm traag. Het duurt soms wel 5 minuten voordat de game is opgestart. Hij blijft gewoon hangen bij een bepaald % en een minuut later is er pas 10% bij. Erg vervelend. Weet iemand wat hier aan de hand is? Komt het doordat ik League verkeerd heb ingesteld na het resetten of is dat gewoon toeval?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
1.2K

Het beste antwoord

Reset van een besturings systeem kan het veroorzaken. Games zijn een beetje een spinnetje in een web (windows), reset breekt het halve web af om t daarna zo goed mogelijk te weer op te bouwen. Wat je kan proberen;

Update je Videokaart driver, directx en .net framework, het kan zijn dat er componenten bij de reset verloren zijn. Sinds deze 3 een groot deel van het laden ook regelen is het dus verstandig hiervan de nieuwste versie te verkrijgen.

Houdt ook eens in task manager in de gaten hoeveel intern geheugen en processor % wordt gebruikt tijdens het laden. Misschien is er namelijk iets waardoor deze te veel aan het doen zijn wat de pc zeer traag maakt. (programma's op de achtergrond, defect geheugen of schijf etc.)

Werkt dit alles niet en kan je geen directe aanleiding vinden dan is mijn advies een volledige verse installatie van League of Legends te doen, blijft het langzaam dan ook windows zelf. Bij een volledig verse installatie met drivers etc weet je namelijk zeker dat het niet aan je installatie ligt. Maak dan wel eerst een Backup van je foto's en documenten etc