Waarom is call of duty ghost wel 16 jaar en ouder?

De meeste call of duty spellen en zeker
de laatste jaren waren allemaal 18 plus

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
2K

Antwoorden (2)

Het is voor het eerst sinds Call of Duty 2 dat een Call of Duty-game niet 18+ is. Het is nog niet bekend waarom de rating precies omlaag is gegaan. De Europese classificatieinstantie hanteert hiervoor verschillende richtlijnen. Het gaat er bijvoorbeeld om hoe realistisch geweld in beeld wordt gebracht. Wellicht dat het in Ghosts zo overduidelijk fictief is - je hebt vuurgevechten in de ruimte - dat 16+ ook al volstaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als een game heel erg gewelddadig is, is de game voor 16 of 18 jaar en ouder (met sommige kindergames 12)
Als de game voor 16 of 18 jaar en ouder is, gaan ze kijken hoe realistisch het spel is.
GTA bijvoorbeeld word zo realistisch mogelijk gemaakt, en is dus ALTIJD voor 18 jaar en ouder.

Bij Call of Duty, ligt het eraan wat voor soort game het is.
Call of Duty ghosts is waarschijnlijk niet te realistisch gemaakt voor 18 jaar en ouder.
Heel veel dingen zijn dus dingen die in de werkelijkheid nooit kunnen.

Bijvoorbeeld het spel Shadowgun Deadzone, het is hartstikke onrealistisch (speelt zich af in de ruimte, zelf verzonnen wapens enz.) en is zelfs voor 12 jaar en ouder.

(Als bijlage een screenshot van Shadowgun Deadzone)