Waarom werken mijn games zo langzaam?

Mijn vader heeft een computer voor me gekocht, zodat ik hierop kan gamen. Maar de games werken heel traag. Zelfs kleine spellen zoals bijvoorbeeld: minecraft.
Ik vraag me af of dit aan mijn pc ligt of aan de drivers die ik gebruik (zou ik deze moeten updaten? en zoja, naar welke versie?)

Dit zijn mijn specs:
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-4770 CPU @ 3.40 GHz
Geïnstalleerd geheugen (RAM): 8,00 GB
Type systeem: 64 bitsbesturingssysteem
Adaptertype: AMD Radeon HD 7450 Graphics
Chiptype: ATI display adapter (0x677B)
DAC-type: Internal DAC(400MHz)
Totaal beschikbaar grafisch geheugen: 4826 MB
Toegewezen videogeheugen: 1024 MB
Systeemvideogeheugen: 0MB
Gedeeld geheugen: 3802 MB

Bovendien speel ik ook op de laagst mogelijke grafische instellingen, is er een manier om mijn fps omhoog te krijgen of moet ik deze computer omruilen en er een betere voor kopen? Zoja, waar moet ik op letten en wat moet er beter?

Alvast bedankt,

Dirk

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
3.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stop een extra strip werkgeheugen in je pc; kost weinig. Heb ik ook gedaan en merkte het meteen! (8 gb -> 16gb)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onzin. Je krijgt alleen maar een snelheidsverbetering als je vaak over de 8GB heengaat. Dat zal weinig gebeuren en in games al helemaal bijna nooit. Probleem is gewoon de videokaart dat is gewoon een zwak ding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Doe maar eens iets meten met die 16GB, trek die 8GB eruit en meet maar weer. Het verschil wat je merkt zit waarschijnlijk tussen je oren, of je doet iets wat enorm veel geheugen trekt. Iets wat een normale consument niet gebruikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, games heb ik nooit geprobeerd met 8 Gb maar de gewone handelingen werden zeker sneller, evenals het opstarten..

Antwoorden (3)

Hier mee zou je zeker kunnen gamen. Ga naar de AMD website en download de laatste drivers. Ga naar de website van je moederbord merk zoek je moederbord type op en installeer hier ook de drivers. Wat je e.v.t ook zou kunnen kijken is op welke snelheid je cpu clock staat dit kan je zien door naar Systeem te gaan (windows8 rechtermuisknop op start dan Systeem, ik ben vergeten hoe dit op W7 is) Deze pc zou zeker games moeten aankunnen op hoger resolutie. De videokaart is alleen wel erg slecht ( als dit een chip is? ) Dan kan je beter kijken voor een normale video kaart of de pc ruilen.. de cpu is wel zeker goed genoeg om op te kunnen gamen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je wilt gamen raad ik onboard videokaarten sowieso direct af.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe kan ik weten of mijn videokaart een chip is of gewoon een normale? Ik durf niet zomaar de pc uit elkaar te draaien want ik ben bang dat er iets mis gaat en de garantie dan weg is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan gewoon de pc kast openmaken tenzij er stikkers op zitten die dan scheuren tijdens het open maken of kijk via een gat naar binnen als die er zit (Voor vennetjes misschien).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en als ik de pc openmaak, en het is een chip. Moet ik die dan vervangen ofzo? En waar kan ik een goede videokaart bestellen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze chip is waarschijnlijk onboard en kan je NIET vervangen. Dat is het probleem op zich niet lekker laten zitten. Een goede videokaart is te koop bij computer zaken o.a Mycom, Alternate. Het is wel belangrijk om te weten welke videokaart op jou PC past. En hoeveel geld je totaal kwijt bent, pc + videokaart. Het kan namelijk zo zijn dat je best veel kwijt bent en je beter de pc kan ruilen voor een betere en wat bij leggen. Ik neem aan dat je de pc uit de mediamarkt o.i.d hebt gehaald? Vaak zijn daar echte game pc's lastig te vinden en heb je zoals je nu waarschijnlijk hebt een multimedia pc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja zoals daki zegt het is wel een videokaart. Op het begin toen ik zocht kreeg ik een chipset schijnbaar bestaat hij ook. In ieder geval gamen op deze PC zou goed moeten gaan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
-Veel te zwakke videokaart.
Het belangrijkste onderdeel voor gamen is de videokaart. En van een instapmodel zoals deze mag je geen wonderen verwachten.

Meestal kan je ook aan de achterkant van de pc zien of het een aparte videokaart is of je gebruik maakt van een onboard-gpu. Staat de video-aansluiting dwars op de andere aansluitingen (moederbord) dan zit deze op een aparte grafische kaart.

Ik vermoed bij jou pc eigenlijk een videokaart. Want de i7-4770 is een apu. Lijkt me enerzijds onlogisch dat een chipset voor een apu ook in onboard-gpu zou voorzien aangezien er al een in de apu zit. En anderzijds zit er geen radeon in die intel-apu. Dus is de kans groot dat die Radeon HD 7450 een aparte grafische kaart is.

Het lijkt me zonde om de hele pc te vervangen. Enkel de videokaart vervangen en je bent weer mee. (als het toch niet om een losse videokaart zou gaan volstaat het er een videokaart bij te prikken en deze als standaard in het bios in te stellen. De onboard gpu verwijderen gaat niet en is ook niet nodig).

Neem je genoegen met medium settings? Kijk dan eens naar de Radeon R7 260(X)

liever high settings? Dan Radeon R9 270(X)

liever max settings? Dan Radeon R9 280X

En laat je maar niet verleiden tot een Radeon R9 290(X)

Tenzij je op een UHD- of meerdere Full-HD-schermen wil gaan gamen.

Mijn gevoel zegt me dat je het beste af bent met een R9 270(X). Als je nu al niet te spreken bent over je graphics is slechts 1 stapje verder naar de R7 260(X) wat te weinig. En meteen naar de R9 280X gaan lijkt me dan wat overdreven, gezien het feit dat je de vraag hier stelt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus, als ik mijn videokaart vervang door de R270 of hoger dan kan ik dus zonder lag op mooie kwaliteit spelen? Ook op games zoals bv bf4?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee. Niet elke R7 is goed, sommigen zijn niet veel beter dan jouw huidige model. Je kan beter een R9 kopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, de R9 270 is geschikt om moderne games op high settings te spelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo, zit ik even scheel te kijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tenzij je een UHD of meerdere HD-schermen hebt natuurlijk. Of er drivertechnisch iets niet netjes in orde is.
http://tweakers.net/pricewatch/353372/msi-radeon-r9-270x-gaming-2g.html
wel iets aan de dure kant vindt ik zelf je kan ook gaan voor:
http://www.videokaartshop.nl/product/435945/gigabyte-gv-n75toc-2gi.html

speel op de Gtx750TI Planetside2 gemakkelijk op High1920x1080 AAx4 Motionblur on
Vsync on en alsnog vloeiend strak helder beeld zonder enige lagg
Ultra kan ook aleen dan doe ik vsync uit en AAx2 mocht je egt persee alles op ultra
fullspecs willen spelen dan doe je er beter aan om voor de R9 270X te kiezen

Processor: Intel® Core™ i5-4440 processor
Besturingssysteem (OEM versie):
Windows 8.1

Kloksnelheid: 3,1GHz
Geheugen: 8GB
Geheugentype: DDR3 1600 MHz
Aantal geheugenbanken: 2
Gebruikte geheugenbanken: 2
Harde schijf capaciteit: 1.000GB
Videokaart:
NVIDIA® GeForce® GTX 745-videokaart met 2 GB DDR3 videogeheugen
(standaard)