Wordt je computer langzamer van hostenWordt je computer langzamer van hosten?

Mijn broertje wil op onze computer een minecraft server hosten, maar wordt je computer er dan slomer van?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Tijdens het hosten van een minecraft server besteedt de computer rekenkracht aan de server. Hiersoor zal de computer minder rekenkracht beschikbaar hebben voor andere taken. Je kan de server natuurlijk gewoon uit zetten zodra je daar last van hebt en weer aan zetten als je de computer niet gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit hangt er vanaf hoeveel je geheugen je aan de pc geeft.
Als het een bukkit server is, kan je dit in de RUN.bat aflezen:

java -Xmx1024M -jar craftbukkit.jar -o true
PAUSE

-Xmx1024M is hoeveel geheugen er door de server wordt gebruikt.
Dit kan je minder maken, bv 256 of 512, maar ook hoger, 2048 of 4096.
Het is afhankelijk hoeveel geheugen er op je pc beschikbaar is. Je kan ook een 24/7 server huren op verschillende sites, bijvoorbeeld www.serverbuilds.nl

Het verstellen van RAM op gewone vanilla minecraft servers is redelijk moeilijk, daar heb ik dan ook geen verstand van.

Toegevoegd na 1 minuut:
Let er wel op dat hoe minder RAM je aan de server toewijst, hoe minder fijn het spelen op de server is!
Hoe meer RAM je toevoegt, hoe beter de server runt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog een kleine youtube tutorial voor meer RAM als je een vanilla server hebt:
https://www.youtube.com/watch?v=r0Q_yL6Ci5M
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja. er wordt dan processorkracht gebruiken en ook je harddisk zal harder moeten werken en je internetverbinding zal ook belast worden