Hoe kan ik weer komen aan de PC-game 'Carcasonne' ?

Tot voor een jaar of vier terug had ik op de PC al enkele jaren het spel 'Carcasonne', dat te koop was in een grote doos waarin ook een uitbreiding van het echte kaartspel zat. (De rivier). Die kaartjes hadden op de achterkant codes die als een soort kopieerbeveiliging werkten en je aanvankelijk steeds moest invoeren, later steeds minder, en na een tijd kon je het spel spelen zonder die kaartjes. Dat heb ik dan ook bijna twee jaar regelmatig gedaan.

Inmiddels echter ben ik zowel de CD van Carcasonne kwijt (heb dus ook het spel niet meer, twee laptops later) en de kaartjes heb ik OOK niet meer, want dat spel is ooit uitgeleend en nooit teruggekomen. (En ik weet niet meer aan wie....)

Ik zou het echter graag weer eens spelen, gewoon tegen de computer, maar op Internet vind ik NIETS dat er op lijkt. Is hij wellicht toch ergens te downloaden of desnoods online te spelen ? En dan bedoel ik ECHT de 'originele' Carcassonne ; geen namaaksel dat er op lijkt met veel te veel uitbreidingen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zijn dat nu weer voor een randdebiele opmerkingen ??

Het beste antwoord

Aangezien je voor het origineel hebt betaald, mag je in Nederland legaal een backup downloaden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...maar daar zit de kopieerbeveiliging vast niet bij ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jawel ... hij is te spelen zonder de codes op de kaarten.
je kunt er NIET mee online spelen, maar wel tegen de computer .. maar dat was ook wat je vroeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst maar eens een link vinden waar het spel daadwerkelijk staat ; dat ontbreekt er helaas nog steeds aan. Slechts de links en blanco pagina's......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had een linkje gepost maar dat mocht niet van de moderators.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een link (van iemand anders) per PB ontvangen, maar ook die geeft uitsluitend blanco pagina's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Check je inbox
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij hadf effe nodig om binnen te komen en te installeren en uit te proberen maar...hij doet het. Het is echter wel een andere (uitgebreidere) versie dan ik had, maar die kan ik blijkbaar gewoon echt niet te pakken krijgen.
Voor zover in elk geval alvast bedankt - het is meer dan niks. Alleen een beetje VEEL meer. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Top, blij dat ik iemand die anderen zoveel helpt ook eens kan helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met uiteraard mijn dank ; het is allemaal gelukt.

Andere antwoorden (1)

Zo te zien kun je hem hier aanschaffen en downloaden voor een tientje: