Waarom laggt mijn macbrook pro retina 15 inch 2012 2,3 ghz i7 8gb ram en video kaart Nvidia Geforce GT 650m 1gb op minecraft?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Minecraft 1.7 is sinds enkele weken uit, en Minecraft 1.7 is bekend met de mogelijke frame drops. Maar echt "frame lag" hoor je met deze specs niet te krijgen.

Ga eens naar het Options menu --> Video Settings... -->

* is eigen keuze.

Graphics: fast/fancy (fast is sneller)
Smooth Lighting: *
3D Anaglyph: *
GUI Scale: *
Brightness: *
Particles: All
Fullscreen: *
Render Distance: 12 chunks
Max framerate: Unlimited
View bobbing: *
Advanced OpenGL: *
Clouds: *
Server Textures: *
Use VSync: Off

Zo moet het niet/minder laggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als je dan je beeld in tweeën gesplitst ziet worden en daar niet tegen kan, moet je VSync weer aanzetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
VSync is voor de FPS. Wanneer deze uitstaat limiteert hij niet aan de 60FPS.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is een vaak onjuiste simplificering van VSync, VSync doet zijn werk namelijk ook onder de 60FPS.
Vsync is er om te zorgen dat je videokaart wacht met het tonen van een volledig opgebouwd beeld zodat je niet een half oud beeld en een half nieuw beeld krijgt, een zogenaamde screentear. Ik heb een hekel aan screentearing en kan dus nooit met VSync=Off spelen. Andere mensen zien screentearing niet of vinden het niet hinderlijk. Het klopt dat boven de 60FPS alles naar 60FPS wordt teruggebracht, maar dat is maar een deel van het verhaal. VSync aanzetten zorgt wel voor een deuk in het aantal FPS. Als je ver boven de 60 maakt dat niet uit, dat kan je monitor waarschijnlijk toch niet weergeven. http://nl.wikipedia.org/wiki/Tearing voor een mooi voorbeeld van tearing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor het antwoord, door de max framerate op unlimited te zetten heb ik nu met 16 chunks renderdistance 70 fps op een server, bedankt!