Hoe kan ik een oude pc game spelen op een Mac OS X?

Ik heb voor mijn zoontje 2 spellen gekocht (2ehands): Max en Merel gaan naar de stad/Max en de geheime formule. De pc game wordt ondersteund door Windows en Mac (minimale systeemeisen: systeem 7.1, 8 MB RAM, 2-speed CD-ROM-speler). Ik vrees dat mijn mac OS X te nieuw is om deze spellen te ondersteunen. Kan ik software installeren waardoor ik deze spellen toch kan spelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
3K
Poet
10 jaar geleden
Makkelijkst is misschien om een ouwe PC op te scharrelen. Je hebt vast vrienden / familie / collega's die er nog een stoffige hebben staan op zolder.

Het beste antwoord

Het is redelijk veel moeite voor 2 oudere spellen, maar het is mogelijk om Windows op een Mac te installeren door middel van een Virtual Machine (zie link). Je draait als het ware Windows in een venster van je Mac.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

vraagg je voraf heb je en intle mac of nog een ouder powermac ?

je kunt codeweaver proberen
voordeel daarvan is dat je geen windows licentie erbij hoeft te kopen ? dus geen serie nummer nodig.
codeweaver is natuurlijk niet gratis maar je kunt het zeker 30 dagen gratis proberen
maar bedenk er wel bij ook voor jou persoonlijk kan het handig zijn. voor ander windows software
dus wellicht de investering waard ?

een ander alternatief is wine for mac ? waar codeweaver ook op gebaseerd is maar wat meer bewerkelijk is die is best lastig in te stellen en ik vraag me echt af of dit zal werken.

wat je ook kan proberen en dat is wellicht zelf uiteindelijk de goedkopere oplossing

Een oude Emac met 10.2 10.3 op de kop te tikken speciaal for the kids let op met de schijven erbij ?
meestal zit daar nog een ouder versie mac os 9 of zo onder en deze kan je gratis op het intenet vinden (legaal) de software is gratis
of een oudere windows pc ?
marktplaats link als voorbeeld ? voor emac ?

Aangezien deze games zou oud zijn vraag ik me af of ze goed zullen werken op de intel mac
of zelfs onder xp

maar bedenk ook dat die oude mac je natuurlijk niet " je van het" zijn
surfen en videos op youtube zal niet goed meer werken

maar leuk als pruts machine maar niet voor de kids vrees ik
capthavoc