Waarom kan ik GTA IV [PC] niet spelen?

Ik heb GTA IV een keer gekocht (gewoon de originele versie, niet illegaal), voor de PC.

Ik heb Disk 1 in mijn computer gedaan, vervolgens moest ik een Rockstar Social Club (of zo) account maken, dat heb ik gedaan. Ik heb Disk 1 dus gedownload, maar als je dan het icoontje van "Rockstar Games Social Club" opent, dan moet je eerst inloggen, dat lukt allemaal, maar daarna niet meer.

Ik wilde het spel nl. gaan spelen, dus klikte ik op "Play".
Maar op dat moment kwam er "Application Failed to Launch" te staan, met nog wat tekst, dat ik hem opnieuw moest installeren, dat heb ik gedaan, maar hij doet het niet. Ik heb al een mailtje naar die mensen in het Engels gestuurd, maar heel waarschijnlijk sturen ze ook een mail terug in het Engels, en misschien krijg ik hier wel sneller antwoord + in het Nederlands.
Vandaar mijn vraag:
Wat moet ik doen? / Waar ligt het aan?

Kort samengevat:
Hij doet het, tot ik op Play klik.

PS: Moet ik ook nog iets met Disk 2 doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
1.7K

Antwoorden (3)

Je hebt het spel niet correct geïnstalleerd. Verwijder GTA IV en alle componenten en installeer het opnieuw. Disk 2 wordt namelijk gebruikt tijdens het installeren en jouw error geeft aan dat er inderdaad iets niet goed geïnstalleerd is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
EDIT: download en installeer ook Social Club opnieuw!
Dat had ik ook je moet windows games downloaden en een account aan maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou eerst proberen om gta van je computer af te halen en dan weer te installeren. Eventueel tijdelijk op de computer van een van je ouders installeren of het niet aan de disk ligt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.