Heb ik alles weer in mn games nadat ik een nieuwe pc heb gekocht?

Als ik een nieuwe pc koopt en ik zet steam er weer op, heb ik dan al mijn Call of duty dingen weer dus mijn wapens en level enz. Geldt dit ook bij andere games?, kortom: heb ik al mijn spullen in mn games weer als ik een nieuwe pc koopt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
1.4K

Antwoorden (4)

Alleen als je een game via een server op internet speelt, je via een account speelt en ook daar de score wordt opgeslagen. Als je b.v. bij iemand anders op zijn PC speelt en je kunt daar met je eigen score verder spelen zoals b.v. bij Farmville dan lukt het. Spellen die alleen lokaal spelen en hun gegevens niet centraal opslaan beginnen weer vanaf nul. Er zijn manieren op de data bestanden over te zetten, maar dan moet je weten welke bestanden dat zijn, de spelletjesmakers zijn niet scheutig met info.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, nou niet alle games. Sommige worden opgeslagen in "de cloud"

Wat je het beste kan doen is stuk voor stuk op internet zoeken naar "save game location"
Bijvoorbeeld;
save game location call of duty black ops

Vaak is je saved game opgeslagen in C:\gebruikbruikers\jou naam\mijn documenten

Er is ook een programma die je gratis kan downloaden GamesSave manager
Slaat zowel steam, origin en stand-alone spellen/saved games op.
www.gamesave-manager.com
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij als je Steam gebruikt voor COD dan download hij het op je nieuwe computer met al je presentaties erbij. Ik weet niet of hij al je wapen classes mee-download en je prestige enzo. Maar wel alle games (van Steam) worden wel weer op je computer gezet + presentaties!
Gr.
Lars
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij Call of duty zal je al je prestaties behouden.
Dat komt omdat die niet op jouw computer zijn opgeslagen maar op een server.
Games die je niet online speelt kan je in sommige gevallen alles kwijt zijn.
of niet. The elder scrolls: skyrim behoud je save games bijvoorbeeld
Zoals gezegd kan je ook kijken waar de savegames op je oude PC zijn opgeslagen.
Meestal in de map C:\Users\Bart\Documents.
Bart zal dan wat anders zijn bij jou wat anders zijn (Namelijk hoe jij je pc hebt genoemd)

nog een voorbeeld
C:\Users\Bart\Documents\Paradox Interactive\Crusader Kings II\save games

Als je die safe games op een usb stick zet en dan weer op je nieuwe computer.
Wel in de goede directory. dan behoud je ook die safegames