Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe zet je een minecraft op zonder hamachi of portforwarden?

de vraag zegt het al.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
750
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bedoelt een minecraft server?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Niet. Je moet portforwarden, of een programma gebruiken als hamachi. Er bestaat geen andere mogelijkheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zoek toch naar een mogelijkheid.
wel bedankt. goed antwoord verder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zal mijn antwoord wat uitbreiden.
Bij het hosten van een server, moet de server (jouw PC) data ontvangen van buiten je eigen huis. Er moeten dus signalen door de router, naar je PC. Nu is de router heel goed beveiligd, elk signaal dat hij niet herkent, wordt compleet genegeerd, en dus niet toegelaten. Omdat de router niet bekend is met jouw minecraft server, zal hij alle signalen dus blokkeren, die voor de server zijn bedoeld. Door middel van portforwarden zeg je dus tegen de router dat hij signalen die bestemd zijn voor de server, moeten worden doorgestuurd naar jouw PC, omdat jouw PC ze dan wel weer aan de server geeft. Programma's als Hamachi simuleren eigenlijk het portforwarden, aan de hand van een aantal trucjes. Hierdoor kan je server alsnog data ontvangen. Als je geen poorten forward, of een simulator, als Hamachi gebruikt, kan er simpelweg geen signaal bij je server komen.
Je kunt wel een lan-server openen. Dan kun je samenspelen met andere mensen die op jouw netwerk zitten. Dit kun je heel makkelijk starten via het menu.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding