Wat betekent "alpha" als dat bij een game staat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
2.3K

Antwoorden (2)

Om een video game uit te brengen verloopt het spel veel verschillende stappen. Eerst wordt het spel ontworpen op levels, design enzovoort. Hierna wordt het eventueel goedgekeurd. Dit gebeurt door artiesten, programmeurs, designers, testers, etc. De alpha fase volgt na de goedkeuring. Dit is de fase dat het spel nog in de ontwikkeling zit. Dan is het spel al wel speelbaar en bevat alle grote en belangrijke functies. Deze functies worden verder herzien op basis van testen en feedback. De fase speelt zich 8-10 maanden voor de officiële release af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"In software-ontwikkeling, is het testen meestal nodig voordat ze aan het grote publiek. Deze ontwikkelingsfase is bekend als de alfa-fase. Testen tijdens deze fase is bekend als alpha testen".

"Zodra de alpha beëindigd is, gaat de ontwikkeling bètafase. Versies van de software, die bekend staat als beta-versies, worden vrijgegeven voor een beperkt publiek buiten het bedrijf. De software wordt vrijgegeven aan groepen mensen, zodat verdere tests kan garanderen het product heeft weinig fouten of bugs. Soms worden beta-versies beschikbaar voor de open publiek om het veld feedback te verhogen tot een maximaal aantal toekomstige gebruikers".

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=nl&prev=/search%3Fq%3Dalpha%2Ben%2Bbeta%2Bgames%26client%3Dsafari%26rls%3Den&rurl=translate.google.nl&sl=en&u=http://answers.yahoo.com/question/index%3Fqid%3D1006042820716&usg=ALkJrhhsDFKBj9HG7YOwpZrn6NL13kkb4A

http://forum.playdom.com/showthread.php?12885-whats-the-difference-between-beta-and-alpha